ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הצעת חוק: להגדיל את הענישה לנהג שיכור שפגע וברח

את ההצעה הגיש ח"כ אמנון כהן ממפלגת ש"ס. עמותת אור ירוק: "ככל שהמדינה תנהיג ענישה מרתיעה לעברייני תנועה , כך הם יירתעו מלבצע אותה מלכתחילה"

הצעת חוק: להגדיל את הענישה לנהג שיכור שפגע וברח
בועז בן ארי


לאחרונה הונחה על שולחן יו"ר הכנסת הצעת חוק העוסקת בתחום הבטיחות בדרכים, אותה הגיש ח"כ אמנון כהן ממפלגת ש"ס. על פי הצעת החוק החדשה, נהג שהיה מעורב בתאונת פגע וברח, יחשב כמי שעשה זאת עקב היותו תחת השפעת סמים או אלכוהול ועל הנהג עצמו יהיה להוכיח את ההיפך. את ההוכחה יוכל הנהג לספק תוך שלוש שעות באמצעות בדיקת דם לגילוי ריכוז אלכוהול או הימצאות סם מסוכן בגופו. נהג שלא יעשה כן, קובעת הצעת החוק, יחשב כמי שביצע את העבירה בהיותו תחת השפעת סמים או אלכוהול. בנוסף, על פי הצעת החוק החדשה, עונשו על נהג שפגע וברח בהיותו תחת השפעת סמים או אלכוהול יגדל ל-18 שנות מאסר בפועל.

בדברי ההסבר להצעת החוק כתב חבר הכנסת כהן כי לא פעם התעורר החשד כי נהג שפגע וברח עשה זאת תחת השפעת אלכוהול או סמים. הבעיה היא, כי לרשויות האכיפה קשה מאד להוכיח זאת משום שלא ניתן לבצע בדיקם דם לאיתור קיומם של אלכוהול או סמים בגופו של הנהג הפוגע במועד התאונה. הצעת החוק, מבקשת למנוע מצבים בהם נהגים פוגעים ובורחים מחשש שיעשו להם בדיקת אלכוהול או סמים במקום. מטרתה היא להילחם בתופעה החמורה של פגע וברח ולמנוע עיוות דין.

חבר הכנסת ציין בהצעת החוק, כי על פי הנתונים, משנת אלפיים ועד היום, התרחשו בישראל כמעט עשרת אלפים תאונות שבהן הנהג הפוגע הפקיר את הנפגע וברח. בתאונות אלה, נכתב, נפצעו מעל עשרת אלפים בני אדם וכן נהרגו בני אדם רבים.

עמותת אור ירוק: "בכדי להרתיע נהגים מלבצע עבירות תנועה, על המדינה להחמיר את צעדיה בכל הנוגע ללכידתם של הפושעים והענשתם. ככל שהמדינה תנהיג ענישה מרתיעה לעברייני תנועה, כך הם יירתעו מלבצע אותה מלכתחילה".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד