ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

אור ירוק ערכה פעילות מיוחדת למען בטיחות הסטודנטים בישראל

הפעילות נערכת בקמפוסים של מכללות ואוניברסיטאות בכל רחבי הארץ. עמותת אור ירוק: "בכדי לצמצמם את מספר הצעירים הנפגעים בתאונות דרכים אין להסתפק ב- 28 שיעורי נהיגה אלא להוסיף לימודי חינוך לתעבורה"

אור ירוק ערכה פעילות מיוחדת למען בטיחות הסטודנטים בישראל


מתנדבי עמותת "אור ירוק", עורכים בשבועות האחרונים פעילויות מיוחדת בנושא זהירות בדרכים בקמפוסים של מכללת ואוניברסיטאות בכל רחבי הארץ. במהלך הפעילות ששמה "יום שיא", נפגשים מתנדבי אור ירוק עם הסטודנטים לשיחה והפעלה שהותאמה במיוחד להם.

בין המקומות אליהם הגיעו המתנדבים: אוניברסיטת אריאל, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת בן גוריון בנגב, האוניברסיטה העברית, מכללת נתניה, מכללת אחווה, מכללת אשקלון ועוד.

במהלך הפעילות, מתנסים הסטודנטים במגוון פעילויות הרלוונטיות במיוחד להם. אחת הפעילויות למשל, היא סימולטור ייחודי המדגיש את חשיבות חגורת הבטיחות. הסימולטור הוא למעשה רכב המתהפך ב- 360 מעלות כאשר בתוכו יושבים המתנסים. מטרת ההתהפכות היא להדגיש כי במקרה של תאונה שהופכת את הרכב, נוסעים ונהגים שאינם חגורים עלולים לעוף מהרכב.

סימולטורים נוספים שעוברים הסטודנטים הם סימולאטור הסחת דעת בנהיגה – המדגיש כמה מסוכן להשתמש בטלפון הנייד בזמן הנהיגה; סימולאטור נהיגה ממוחשבת – המדמה מצב של נהיגה אמיתית בדרכים תוך התמודדות עם מצבים שונים; וסימולאטור ריכוז אלכוהול בדם ושעון אלכוהול – הממחישים את המצב התודעתי בזמן השתייה והנהיגה.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בשנת 2013 חלה עלייה חדה במספר הנהגים הצעירים שנהרגו בתאונות דרכים ביחס לשנת 2012. השנה נהרגו 38 נהגים צעירים לעומת 18 בשנת 2012 – יותר מפי שניים צעירים.

עמותת אור ירוק: "אוכלוסיית הצעירים היא אחת האוכלוסיות הפגיעות ביותר במדינת ישראל מתאונות דרכים, יחד עם קשישים וילדים. עייפות, נהיגה במהירות גבוהה, נסיעה ללא חגורות בטיחות ונהיגה תחת השפעת אלכוהול –כל אלה מאפיינים את נהיגת הצעירים. בכדי לצמצמם את מספר הצעירים הנפגעים בתאונות דרכים אין להסתפק ב- 28 שיעורי נהיגה אלא להוסיף לימודי חינוך לתעבורה בגילאים מוקדמים שיוכלו לסייע לנהגים חסרי הניסיון להתמודד עם הסכנות האורבות להם בכבישים".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד