כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

"לפטר את 'אורי ז'נבה' מעיריית ביתר-עלית"

תושבי ביתר-עלית נגד 'אורי ז'נבה' - חבר המועצה אורי הולצמן • "הקשר שלו לעיר - רק באמצעות הווטסאפ" • הולצמן מכחיש

הולצמן
הולצמן

"תושבים למען ביתר, התנועה למען קידום ביתר עילית – עיר התורה והחסידות בהרי יהודה", פנתה בסוף השבוע האחרון לשר הפנים גדעון סער, בדרישה תקדימית - להעביר מתפקידו את חבר מועצת העיר אורי הולצמן, המתגורר לטענתה בחו"ל ברוב ימות השנה, ולכן לטענתם, איננו זכאי לכהן כחבר מועצת העיר.

לדברי התנועה, מר הולצמן אמנם רשום במרשם האוכלוסין, בעיר ביתר עילית, אך למיטב ידיעתם, "הנ"ל כלל איננו מתגורר בארץ ברוב ימות השנה, נוכח לעיתים נדירות בישיבות המועצה, ומתעדכן בנעשה בעיר ממקום מושבו בז'נבה".

"אורי ז'נבה": הפונים מציינים עוד, כי "עובדה זו הפכה לנושא ללעג ולקלס בעיר, עד שכינויו של חבר המועצה המכובד הפך בפי התושבים ל"אורי- ז'נבה" על שם מקום מגוריו הקבוע. כינוי המלמד יותר מכל על יחס תושבי העיר לחבר המועצה המבקר בעיר לעיתים נדירות, משל היה קונסול של כבוד".

על מנת לחזק את טענתם, מגייסת התנועה את הפרוטוקולים של ישיבות מועצת ביתר עילית, מהם עולה, כי "הנ"ל לא השתתף בשום ישיבת מועצה בשבעת החודשים האחרונים, ולמעשה – מאז הישיבה החגיגית לרגל כינונה של מועצת העיר, לא השתתף מר הולצמן בשום ישיבת מועצה, וזאת בשל שהייתו בחו"ל".

כדי לחזק את טענתם מוסיפים הפונים, כי "על פי החוק, אזרח ישראלי השוהה במרבית השנה בחו"ל, אינו מחויב במס, שכן הוא נחשב לתושב חו"ל. אין ספק, כי חבר מועצת עיר, אינו יכול להיות אדם המתגורר בחו"ל ברוב ימות השנה".

לדבריהם, "מדובר בדבר בעל השפעה שלילית על תפקוד מועצת העיר, שכן ע"מ לחפות על מגוריו בחו"ל, נוהג מר הולצמן לבצע פרובוקציות ולעורר מדנים בעיר באמצעות קבוצות ווטסאפ, כל זאת ממקום מושבו בז'נבה.

"הוראת המחוקק כי נבחר מועצת עיר חייב להיות תושב בעיר בה הינו מכהן, איננה הוראה שולית. מצב בו תושב חו"ל מכהן כנציג מקומי וזוכה לכינוי הלעג "אורי ז'נבה", הינו ללא ספק ביזיון החוק".

בהתאם לכך, מבקשת התנועה, "להורות על החלפתו של מר הולצמן, או לחילופין, על חיובו להתגורר בישראל".

מאורי הולצמן נמסר בתגובה: "ביטוח לאומי היה כבר משהה את זכותי אם אכן כך היה הדבר, אז זו ההוכחה הראשונה. בנוסף אני לא מקבל גרוש מעיריית ביתר עלית חוץ מכרטיס ביקור ורוגלך פה ושם, כמו שמשה ושמואל אמרו 'לא חמור אחד נשאתי'. אני איש פשוט, ומתפרנס באופן עצמאי. זכותי לנסוע לחו"ל כמה שאני רוצה, בחרו אותי כחבר מועצה להצביע כפי נטיית ליבם של אותם בוחרים, ולהיאבק עבורם.

"היום הולכת להיות ישיבת מועצה ואני אהיה בה בשביל להיאבק עבורם. אף חבר מועצה לא נמצא מאה אחוז בכל הישיבות. אני מקדיש ימים כלילות למען התושבים, וגם כשאיני בעיר אני מחובר אליה ועוזר לתושבים, בשביל זה בדיוק יש עזרים טכנולוגיים. לעומת זאת, שלושת הנבחרים שמקבלים משכורת יפה הם אכן צריכים לשקול כל רגע שעוזבים את העיר, מכיוון שזו עשויה להיות מעילה בעבודתם".



אורי סער הדחה חבר מועצה הולצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד