י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מחפשים מידע שאינו חירום? צלצלו 110

מתנדבי שח"ם ושוטרים יתפעלו את המוקד החדש, שנועד לכל מה שרציתם לדעת - ואינו חירום • האם יש לזה קשר לחטיפה? • כנסו לפרטים

מוקד משטרתי, צילום: משטרת ישראל
מוקד משטרתי, צילום: משטרת ישראל

לפני שלושה חודשים, נערכה ישיבה ראשונה במשטרה להנעת הרעיון, של הקמת מוקד מידע משטרתי בעיתות שגרה וחירום.

המוקד שיפתח יופעל על ידי שוטרים ומתנדבי שח"ם. שבתאי גרברצ'יק דובר המשטרה למגזר החרדי אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי במהלך שנת 2013 התקבלו בכלל מוקדי המשטרה כ-10 מליון שיחות טלפון, כאשר כ-25% מהשיחות, היו שיחות שאינן חירום.

כ-30% ביקשו מספרי טלפון וכתובות של תחנות משטרה ומשרדי ממשלה וגם של אנשים פרטיים. כ-23% ביקשו מידע בנושא התנועה בכבישים, וכ-30% ביקשו מידע שיטור, שאינו חירום. במהלך שנת 2012 היו כחצי מליון שיחות פחות.

יודגש, כי אין כל קשר בפתיחת מספר החירום החדש, לבין חטיפת שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח. השיחה התקבלה בשעה 22:25 למוקד המשטרה בה דיווח אחד הנערים "חטפו אותי", אך השוטר שענה לשיחה לא ייחס לכך חשיבות, ובכך התעכב הטיפול הקריטי עד לשעה 3:15, רק כאשר שני הורים הודיעו על היעדרות בנם.

במשטרה מקווים כי אחוז ההטרדות למוקד החירום המשטרתי יופחת משמעותית. כיום, עומד מספר ההטרדות במוקדי המשטרה על כ-30% מכלל השיחות, ו-42% ממשטרת מחוז ש"י. עם פתיחת המוקד החדש, מקווים במשטרה כי האחוזים ירדו משמעותית.

עבודת המטה בעניין הקמת המוקד החדש שמספרו יהיה 110, כבר הסתיימה, וכעת נותר לסדר את העניינים הטכניים. המוקד יופעל ממטה המשטרה הארצי ברמלה, שם פעל עד כה המלמ"ש (מרכז ללימודי משטרה), שיעבור לבית שמש.
מידע משטרת ישראל מוקד חירום משטרה 110

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד