כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

עו"ד דוד שוב: "החלטה אמיצה של השר סער"

תל אביב היהודית צוהלת - וראש העיר חולדאי תוקף • עורך הדין שייצג את בעלי המרכולים: "כ-300 עסקי מזון ייסגרו בשבת, זאת בשורה, אנחנו שמחים ומאושרים" • קובי ברמר מיוזמי המאבק: "ראש העיר חושב שהוא אדם חזק - לא עוד" • ראש העיר חולדאי תוקף: "בבני ברק מותר לסגור - לנו מותר לפתוח בשבת" • כל התגובות והגינויים - בפנים

עו"ד דוד שוב: "החלטה אמיצה של השר סער"
ויקי

בעוד בעלי העסקים בתל אביב ועורך הדין שייצג אותם מביעים את שמחתם על ההחלטה ואומרים כי לאחר הניצחון במרכולים הם ימשיכו להיאבק גם על שלושת המתחמים שסער הותיר פתוחים בשבת. ראש העיר רון חולדאי ר"ע דווקא מצהירי כי יאבק כנגד ההחלטה על המרכולים בבית המשפט.

עו"ד דוד שוב שייצג את בעלי המרכולים בתביעה כנגד עיריית תל אביב יחד עם עו"ד עברי פיינגולד מרוצה מאוד מההחלטה. בשיחה לבחדרי חרדים הוא אומר כי מדובר בהחלטה שתשנה את פני העיר לחלוטין.

"צריך להבין", הוא מוסיף, "מדובר פה על כ-300 עסקי מזון שלאור החלטתו של שר הפנים יסגרו בשבתות. יש כאן ניצחון גדול של בעלי המכולות שיצאו שמחים ומאושרים מכך שהתחרות השערורייתית בהם תיפסק, הם מקבלים בחזרה את יום המנוחה השבועי שלהם והם יוכלו להביא לביתם פרנסה בכבוד.

"לצד זאת" הוא מוסיף "ההחלטה על הותרת שלושה מתחמים פתוחים בשבת לא תעמוד לדעתי במבחן בג"ץ. התאחדות הסוחרים שאותה אנחנו מייצגים יחד עם בעלי המכולות קבעו כבר ישיבה לדון במשמעויות החלטתו של סער ואני מעריך שיוחלט על הגשת בג"ץ כנגד העיריה.

"על פי הנימוקים שסער עצמו כתב, הוא היה אמור לפסול גם את הסעיף שהתיר את פתיחת שלושת המתחמים כיון שהם פוגעים בבעלי עסקים אחרים באותה מידה שהרשתות פוגעות במרכולים והם מנוגדים לחוק שעות עבודה ומנוחה. אני מניח שזה לא יעמוד בבג"ץ והוא יורה גם על סגירת המתחמים.

"האבחנה הזו נראית כמו אבחנה פוליטית שנועדה לרצות את העיריה, אך כאמור היא בהחלט מנוגדת לכל הנורמות החוקיות המוכרות"

ראש העיר מעדיף לתקוף: "צר לנו על החלטת משרד הפנים", אמר חולדאי, "אשר מחזירה את תל אביב-יפו ואת מדינת ישראל כולה עשרות שנים אחורה. החלטת השר פוגעת בדמוקרטיה העירונית כפי שבאה לידי ביטוי בהחלטת מועצת העיר שהתקבלה על ידי רוב גדול של חבריה. החלטת מועצת העיר הינה מידתית ומאוזנת ומשקפת את המציאות הנוהגת מזה שנים רבות. בדיוק כמו שבבני ברק מותר לעירייה לסגור את כל החנויות ובנצרת לפתוח את כולן כך שומר חוק העזר העירוני על צביון השבת בתל אביב יפו ובערים דומות לה.

"האיזון העדין אותו אנו מבקשים לעגן בחוק העזר מבטא יותר מכל את ה"רוח התל אביבית"- הדואגת לקיום יום מנוחה בשבת כערך סוציאלי במדינת היהודים כשרוב רובה של הפעילות המסחרית לא מתקיימת, לצד מתן שירות נדרש למימוש החופש של כל אחת ואחד להנות מיום המנוחה בדרכו ואשר מממשת הלכה למעשה את חזונו של הרצל למדינת היהודים החופשית".

"נמשיך לשמור על תל אביב –יפו כעיר ללא הפסקה ונפעל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו על מנת לשמור על צביונה של העיר כולל פנייה לבית המשפט."

קובי ברמר, מבעלי העסקים שנאבקו כנגד החלטת העיריה להתיר פתיחת מרכולים בשבת, מגיב להחלטת שר הפנים לביטול הסעיפים הנוגעים למרכולים בחוקי העזר העירוניים ומברך על כך "אין כאן מאבק אישי שלנו אלא מאבק על פניה של הארץ הזו. אני שמח שזכינו לראות את ההצלחה הזו במאבק על המרכולים, כעת אוכל לשבת עם משפחתי בשבת".

ברמר לא מוותר ולצד שמחתו על ההחלטה שניתנה ע"י שר הפנים הוא מוסיף כי ימשיכו להאבק גם נגד הסעיפים שאושרו בנוגע להפעלת שלושה מתחמים בעיר. "זהו איננו מאבק על פניה של תל אביב אלא על פניה של נתניה, חיפה וצומת בילו שינהגו בדיוק כפי שינהגו בתל אביב. כל חוק העזר הזה אינו חוקי ומה שעשה סער היה מתבקש.

"ראש העיר מנסה לשנות חוקי יסוד ע"י חוק עזר עירוניים והוא חשב שיצליח בכך מכיוון שהוא אדם חזק שנהנה מגב של גופים העומדים מאחוריו, אך ההחלטה הזו של שר הפנים הוכיחה שלא עוד. גם הוא אינו יכול לחוקק חוקי עזר המנוגדים לחוק ולהחלטות בג"ץ".

מנכ"ל עמותת חדו"ש אורי רגב הביע את זעמו על החלטת משרד הפנים ואף טען כי היא "מעוררת תהיה האם הוא החל להשקיע במפלגות החרדיות בתקווה לתמיכתם בו לראשות הממשלה."

"החלטתו של שר הפנים תמוהה ומאכזבת" אמר רגב "חולדאי ומועצת העיריה הם שמשקפים את רצון תושבי העיר ורוב האוכלוסיה בישראל וסער פועל בניגוד לרצון הבוחרים".

רגב הביע את בטחונו ש"עירית תל אביב והציבור לא ישלימו עם הגזירה, שמניעיה זרים". לדבריו, "ההחלטה מעוררת מחדש את הצורך להוציא מידי הממשלה את המאפשרות לה לבטל חוקי עזר ולהתערב בדרך בה קובעים התושבים את אופי העיר שלהם".
שבת תל אביב סער תגובות מכולות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד