ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

שובו אחים: עצרת "שרים לשובם" כעת בכיכר רבין

בעצרת ישתתף הנשיא ריבלין; צה"ל פתח את מעבר אלנבי, וחילק סוכריות בגדה; התנועה הקיבוצית תשתתף בחיפושים; עדכונים

שובו אחים: עצרת "שרים לשובם" כעת בכיכר רבין

הערב (ראשון) מתקיימת עצרת הזדהות ותפילה "שרים יחד לשובם" למען הנערים החטופים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח, בכיכר רבין בתל אביב מאז השעה 19:30.

לקראת האירוע, כבר בשעה זו נחסמים לתנועה רחובות אבן-גבירול משאול המלך עד פנקס לשני הכיוונים, פרישמן מכיכר מסריק עד אבן גבירול, דוד המלך מויצמן עד אבן גבירול, הדסה מבן גוריון עד אבן גבירול, וארלוזורוב מויצמן ועד אבן גבירול.

בעצרת צפוי להשתתף גם הנשיא הנבחר חבר הכנסת ראובן רבלין. על פי הפרסומים המוקדמים, לא יינשאו בעצרת נאומים פוליטיים.

היום לאחר כשבועיים, הקל צה"ל עוד יותר את הסגר על אזור חברון ומאפשר לתושבי האזור לצאת לירדן דרך מעבר אלנבי, כך הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף מרדכי, לרשות הפלסטינית. היתרי הכניסה והיציאה במעבר צומצמו משמעותית עם הידיעה על חטיפת הנערים. במערכת הביטחון ציינו כי מטרת הסגירה החלקית הייתה למנוע בריחה של החוטפים משטח ישראל.

התנועה הקיבוצית מקימה צוותי אזרחים שיסייעו בחיפושים אחר שלושת הנערים החטופים. יואל מרשק, מראשי החוג למשימות לאומיות של התנועה, אמר כי בחיפושים ישתתפו בוגרי תיכון, חניכים במכינות קדם צבאיות ומתנדבים אחרים וכי הצוותים יסרקו ברגל אזורים בדרום הר חברון, בתיאום עם הצבא.

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר, ראש הממשלה אמר כי הפלג הצפוני הזדהה בפומבי עם ארגוני טרור כמו חמאס ואמר כי הנחה את הגורמים המוסמכים לבדוק כיצד אפשר להכריז כי הוא "התאגדות בלתי מותרת".

"אני קורא למנהיגיהם להתייצב באומץ ובתקיפות נגד האמירות האלה. איננו יכולים להשלים עם אמירות מקוממות, אמר ראש הממשלה. הוא ציין כי במקרים רבים מי שעומד מאחורי הקריאות האלה הם אנשי הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית" אמר נתניהו.

וועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת תדון מחר (שני) בבוקר בתיקון לחוק נשיא המדינה, שמבקשת לקבוע כי רוצחי ילדים או רוצחים על רקע לאומני לא יזכו לחנינה.

במהלך פעילות של צה"ל הלילה ביהודה ושומרון, 20 פלסטינים נעצרו לפנות בוקר ברחבי הגדה, כולל בגזרת שכם, חברון ובית לחם. על פי הפלסטינים, בין העצורים נמנה עאמר אבו־עיישה בן 55, אביו של עאמר אבו־עיישה, אחד החשודים בחטיפת שלושת הנערים.

במסגרת הפעילות, הפיצו הלוחמים סוכריות לפלסטינים עם ברכה בה נרשם: "רמדאן כרים, הנה לכם מעט ממתקים לאחר שחמאס מירר לכם את החיים בגדה המערבית". בסוף השבוע האחרון חולקו גם קופסאות גפרורים בגדה המערבית, עליהן נכתב "חמאס מצית את הגדה".
נערים כיכר רבין חיפושים חטופים שובו אחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד