כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

"השרלטן מכולבוטק" פנחס מור הובא להארכת מעצר

מור, תושב ירושלים, נעצר לאחר שזוהה מהתכנית שם נחשף כשרלטן החשוד בסחיטת משפחה חרדית במרמה • כל הפרטים

פנחס מור, צילום מסך כלבוטק
פנחס מור, צילום מסך כלבוטק

מעצרו של פנחס מור (54) תושב ירושלים, החשוד בקבלת כספים במרמה ממשפחה כדי לרפא את בנם החולה, הוארך עד ליום רביעי.

מור, החשוד כי קיבל מהורי הילד למעלה מ-100 אלף ש"ח, נעצר בקריית גת בשבוע שעבר ביום רביעי ברחוב באקראי, על ידי שוטר שזיהה אותו מהתוכנית כלבוטק. משם, הועבר למשטרת ירושלים לחקירה.

לבית משפט השלום בירושלים, הובא היום בשנית פנחס מור, נציג המשטרה אמר בדיון כי מור "ממשיך בגרסתו לפיה לא קיבל כסף מאותם הורים. הוא מאשר הרבה מאוד פרטים מההודעות שלהם אם זה מפגשים והתפללויות להחלמתו של הילד". ציין גם כי למשיב הרשעות רבות קודמות כולל בעבירות מרמה. "חומר החקירה מצביע שלא מדובר באירוע בודד. ככל הנראה באדם שמרמה אנשים באופן סדרתי. אבקש להאריך את מעצרו כמבוקש".

עו"ד גבריאל טרוניאשוילי, פרקליטו של פנחס מור אמר: "מדובר באדם שהוציא כספים לכאורה. לא ברור מדוע המתלוננים החליטו להעביר לו כספים לא ברור אם ניתן להיווכח מהמסכים שהכספים הגיעו לידי המשיב. לא ברור מדוע המתלוננים החליטו לפנות לכלבוטק ולא למשטרה ולאחר מעצרו של המשיב החליטו לפנות למשטרה. לא ברור אם היה הסכם בין המתלוננים לבין המשיב באשר למה יעשה עם הכסף ככל שהועבר הכסף". וביקש לצמצם את מספר ימי המעצר.

חגית מאק-קלמנוביץ, סגנית נשיא ביהמ"ש כתבה בהחלטה כי "קיים חשד סביר נגד המשיב, המבוסס בין היתר על תלונות המתלוננים ועל מספר מסמכים התומכים באופן מהותי בדבריהם". עוד הוסיפה כי "קיים חשש לשיבוש הנובע מאופי העבירות. כמו כן למשיב עבר עשיר הכולל גם עבירות מרמה וגם עבירות אלימות. בחומר החקירה עולה חשש לשיבוש ספציפי".

המקרה פורסם לראשונה בשבוע שעבר בתכנית 'כלבוטק' בערוץ 10, ובמקבות כך נעצר בחשוד. מור על פי החשד שבר שיאים של ניצול ציני. ילדם של בני זוג חרדים מירושלים שכב חולה עם גידול ממאיר במוח ומצבו אנוש. ההורים המסורים עשו כל שביכולתם כדי לנסות להצילו. הם ניסו את כל מה שיכולה הרפואה להציע, בארץ ובחו"ל, ניסו גם את כל מה שמציעות הרפואה האלטרנטיבית, חוכמת הקבלה, המצוות, התפילות, גם קסמים ולחשים אבל מצב הילד רק הלך והדרדר.

אבל אז הופיע פנחס מור שנשבע להתפלל עבורם יום יום במשך שעות ארוכות רק למען הילד וכמו כן הבטיח לרתום למאמץ ההצלה גם את קשריו ההדוקים עם רבנים צדיקים שנפטרו שמופיעים אצלו בחלום ומתגייסים למשימה. ההורים הנואשים, שראו רק את הצלת חיי בנם אל מול עיניהם, נתנו בו אמון אך לצערם הם גילו מאוחר מידי כי רבי פנחס בעל החלומות והקשרים הוא שקרן ורמאי, מסחטת כספים שמצצה את דמם וקרעה את נפשם.
ירושלים כולבוטק מור שרלטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד