י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

נפטרה 'אם הבית' של שכונת בית ישראל

מרת רבקה רות כהן ע"ה, אלמנת הרה"ח רבי שלום כהן זצ"ל - מזקני וחשובי חסידי ביאלא, נפטרה בירושלים

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

בירושלים נפטרה היום (א) בשיבה טובה האשה החשובה מרת רבקה רות כהן ע"ה, שהיתה דמות מופת ואשת חיל.

המנוחה ע"ה נולדה לאביה הרה"ח ר' מאיר חיים מילר ז"ל. בהגיעה לפרקה נישאה לבעלה הרב החסיד רבי שלום כהן זצ"ל, איש ציבור שהקדיש את כל חייו לזולת, ר' שלום היה הכתובת לכל בעיה בירושלים בכלל, ובפרט בשכונות שמואל הנביא ובית ישראל,

ר' שלום שימש כגבאי בית המדרש "אור פני יהושע" אותו הקימו תלמידי רבי יהושע בוקסבוים זצ"ל מגאלאנטא בשכונת בית ישראל בירושלים, והמהווה מקום שוקק לתורה ועבודה בדרך ישראל סבא, והיה חביב ונערץ על כל באי שער בית ד'.

כן עמד על הפקודים ושירת את האדמו"ר בעל ה'חלקת יהושע' מביאלא זיע"א, וחיבה יתירה נודעה לו ממנו, כאשר הפקיד את ביתו בידו וכינהו ה'משק בית' של ביאלא.

עניי ירושלים וגדולי התלמידי חכמים שבה ראו בו אב ועוזר שיחלצם מן המיצר, לצאת ממצוקתם ולהעלות אותם על דרך המלך, ואת כל זה עשה בהצנע לכת הרחק מן הפרסום בתכלית.

המנוחה עמדה לימין בעלה בכל פעולותיו למען הכלל, וביתה היה ידוע לכתובת כתל תלפיות ומעוז של חסד. היא ובעלה קיבלו את כל הנזקק בענוות חן מיוחדת, כך שהפונים ירגישו שניתן להגיע אליהם בכל שעה ובכל בעיה - אפילו הקטנה ביותר.

הותירה אחריה את בנה הרה"ח ר' שמואל דוד כהן ראש הקהל דחסידי ביאלא שידלובצא ועמוד התווך של הקהילה, ובנותיה למשפחות ווייס, קליין, קורץ, כהן-ססובר, כהנא, נכדים ונינים ההולכים בדרך התורה והחסידות.

הלוויתה התקיימה הערב בירושלים להר המנוחות - שם נטמנה.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.
פטירה ירושלים הלוויה רבקה כהן אם בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד