י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

היום: דיון בבג"צ אודות הרס בית המחבל

צה"ל צפוי להרוס היום את ביתו של המחבל זיאד עוואד אידנא, רוצחו של קצין המשטרה ברוך מזרחי, בערב חג השבועות • בג"צ ידון בערעור

האב ובנו, רוצחי ברוך מזרחי. פלאש90
האב ובנו, רוצחי ברוך מזרחי. פלאש90

צה"ל צפוי להרוס היום (שני) בכפר אידנא שבנפת חברון את ביתו של המחבל זיאד עוואד אידנא, רוצחו של קצין המשטרה ברוך מזרחי הי"ד‎, בערב חג השבועות.

אתמול (ראשון) המוקד להגנת הפרט הגיש עתירה לבג"ץ כנגד כוונת הצבא להרוס את ביתו של מוחמד עוואד, אחיו של זיאד עוואד, רוצחו של מזרחי הי"ד. בשעה 11:00, שעה לפני מועד ההריסה, ייערך דיון בבג"ץ בנושא.

המחבל זיאד, התגורר בשנתיים האחרונות עם בני משפחתו בשכירות בבית אחיו. הממשלה החליטה בשבוע שעבר לחזור למדיניות הריסת בתים עונשית, בעקבות חטיפת הנערים הישראלים בגדה.

תחילה התכוון צה"ל להרוס את הבית כולו, אולם משהוכיח המוקד כי הבית מצוי בבעלות האח וכי האח ומשפחתו מתגוררים בו אף הם, שינה הצבא את עמדתו והחליט להרוס מחצית מבית המגורים בן שתי הקומות, אף כי הקומה התחתונה מעולם לא הושכרה למשפחתו של עוואד.

בתוך כך, במוצאי שבת נעצר בחברון עומאר אבו עיישה, אביו של עאמר אבו איישה, אחד משני החשודים העיקריים בחטיפת שלושת הנערים לפני 17 יום. "בערב (החטיפה) הוא אמר שיש לו משהו באל-עזריה, ושיהיה שם יום או יומיים", שחזר האב בראיון לאוהד חמו בערוץ 2 לפני כשבוע. "התקשרתי אליו אבל הטלפון היה כבוי, והתחלתי לחשוב שאולי עצרו אותו ולקחו אותו".

רוצחים בגץ ברוך מזרחי הרס בית זכויות האזרח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד