י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שובו אחים: 6 מעצרים, אין מידע משמעותי

מבצע 'שובו אחים' נמשך גם ברמדאן • הפלסטינים שיגרו מאמש 13 רקטות לעבר הדרום, אך ללא נפגעים בנפש

צילום: אתר חיל האוויר
צילום: אתר חיל האוויר

נמשכים המאמצים להשבת שלושת החטופים - אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל.

צה"ל ביצע שישה מעצרים במהלך הלילה, מהם חמישה אנשי חמאס. כל המעצרים קשורים למאמצי החקירה להגיע לחטופים ולחוטפיהם, אך בינתיים אין כל מידע שיקדם באופן משמעותי את איתורם. נעשו מספר בדיקות מז״פ.

קצין בכיר אמר הבוקר (ב): "שעות הפעילות הותאמו לרמדאן. מבחינה מבצעית הרמדאן אינו חומה. אנו נערכים ליום שישי הראשון של הרמדאן מתוך חשש לעימותים קשים". באשר לעזה הוא אומר כי "הירי הופך יום יומי, המדיניות היא להחריף את התגובות. אנו שוקלים את הצעדים. יש בעיה בריסון הסוררים. יש מי שיורה ומי שאחראי, אותנו מעניין מי שאחראי".

מאז אתמול בחצות ועד כה, שיגרו הפלסטינים מרצועת עזה 13 רקטות לעבר הדרום. בחסדי שמים, כולן התפוצצו בשטחים פתוחים, נגרם נזק מרסיסים לשני בתים בשדות נגב, ו-2 בני אדם נפגעו מחרדה.

בשעה 2:00 זוהו שני שיגורי רקטות לכיוון קיבוץ במועצה האזורית אשכול. מעט לפני השעה 7:00 זוהו ארבע שיגורים שוב לכיוון קיבוצים בחבל אשכול. חצי שעה מאוחר יותר זוהה שיגור נוסף לעבר אחד הקיבוצים ו-2 שיגורים לעבר קיבוץ אחר.

חיים ילין, ראש מועצת אשכול, אמר הבוקר בתגובה לירי הרקטות: "ההרתעה ממנה נהננו מאז עמוד ענן מתפוגגת. לממשלת ישראל יש 2 זרועות - מדינית וצבאית, והיא חייבת להשתמש בהם בתבונה כך שהשקט יחזור לעוטף עזה".

סגן שר החינוך אבי וורצמן: "אני קורא לראש הממשלה ולקבינט להשמיע קול ברור ותקיף שאנו לא מוכנים לטיפטוף הטילים על אזור הדרום. זו מציאות מטורפת ולא נורמלית שבה אוכלוסיה ענקית נמצאת במתקפה ובחרדות. התגובה של הצבא ברצועה צריכה להיות הרבה יותר חריפה ובאופן מיידי. המחבלים השפלים שיורים בילדים ובאוכלוסיה אזרחית צריכים להבין באופן ברור שיש להם הרבה מה להפסיד".
שובו אחים צבא מעצרים חטופים מבצע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד