כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

פרשת הברית: "החלטת בג"ץ לא פחות משערוריה"

גם המערכת הפוליטית מגיבה בחריפות להתערבות בג"ץ בסמכויות בתי הדין, בעקבות פסק הדין בפרשת ברית המילה

פרשת הברית: "החלטת בג"ץ לא פחות משערוריה"

בעקבות פסיקת בג"ץ אתמול (א) שלא לאפשר לאב למול את בנו, נשמע גל תגובות המגנה את התערבותו של בית המשפט בנושא ברית המילה וסמכויות האב על בנו.

כזכור, שופטי בג"ץ קבעו אתמול בהחלטה תקדימית כי בית הדין הרבני לא יוכל לחייב הורים למול את בנם, אם אחד ההורים מתנגד. בג"ץ קבע כי הסמכות היחידה לכך היא בית משפט לענייני משפחה. פסק הדין ניתן במסגרת דיון בעתירת אישה, שבית הדין הרבני הורה לחייבה למול את בנה, במסגרת הליך גירושין מבעלה. בית הדין הרבני אף חייב את האישה למול את הבן בהתאם לרצון אביו, והורה לקנוס אותה ב-500 שקלים על כל יום בו לא תעשה זאת. האם עתרה לבג"ץ בטענה כי לבית הדין הרבני אין סמכות לדון בשאלת עריכת המילה.

הראשל"צ ונשיא בית הדין הרבני הגדול הגר"י יוסף אמר: "החלטת בית המשפט העליון להעדיף בית משפט אזרחי על פני בית דין דתי אפילו בסוגיות דתיות כמו קיום ברית מילה מלבד היותה חמורה לכשלעצמה, היא גם מסמלת את המשך המגמה המדאיגה של השנים האחרונות לצמצם את סמכויותיו של בית הדין הרבני.

"כנשיא בית הדין הרבני הגדול, אני קורא לנשיא בית המשפט העליון לקיים דיון חוזר בסוגיה ולבטל את החלטה התמוהה ולשים קץ לכרסום במעמדם של בתי הדין הרבניים".

יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, הגיב לפסיקה ואמר: "החלטת בג"ץ שלא לאפשר לאב לקיים ברית המילה היא לא פחות משערוריה. אבותינו שמסרו את נפשם על המצווה אלפי שנים לא ייחלו שהמדינה הזו עליה חלמו לא תאפשר לאב יהודי למול את בנו".

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן: "ברית המילה היא אחד הדברים היסודיים ביותר שמייחדים את עם ישראל, ברית המילה מקובלת על הרוב המוחלט של עם ישראל וכך הוא נוהג כבר דורות רבים. לכן אני מתפלא מאוד על שופטי בית המשפט העליון שלא ידעו לתת את המקום הנכון לערך החשוב והגדול הזה".

בתגובה לפסק הדין אמר חה"כ דוד אזולאי: "עניין ברית המילה והשחיטה היהודית נמצאים בעין הסערה באירופה כאשר רבו הקולות לבטל את מנהג ברית המילה ולאסור את השחיטה היהודית במדינה. פסק הדין שניתן היום בירושלים נותן תמיכה לאותם אירופאים המבקשים להשכיחם תורתך ולבטל את חוקי התורה".

אזולאי הוסיף ואמר :"חובה עלינו כמחוקקים לרסן את פסיקות בג"ץ הפוגעות ביחסי דתיים חילוניים פעם אחר פעם".
ברית מילה בגץ תגובות דרעי הרב הראשי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד