כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מאסר על תנאי ופסילת רישיון לאפי איתם

השר לשעבר הואשם בתקיפת שוטר, העלבה ונסיעה שלא כחוק • במסגרת הסדר טיעון, הורשע וישלם קנס של 1,500 שקל

אפי איתם. צילום: פלאש 90
אפי איתם. צילום: פלאש 90

בית המשפט גזר על השר לשעבר אפי איתם מאסר על תנאי למשך חודשיים, 1,500 שקלים קנס ופסילת רישיון למשך חמישה חודשים בעקבות תקיפת שוטר, העלבה ונסיעה שלא כחוק.

האירוע התרחש בערב שבת בראשית תשס"ט, בכביש 98 מצומת גשור לכיוון צומת נחל גולן. איתם נהג ברכב מאזדה במהירות של 157 קמ"ש בדרך שאינה עירונית בה מהירות הנסיעה המותרת הינה 80 קמ"ש.

השוטר שהבחין ברכב סימן לו לעצור ומשלא עשה זאת נסע אחיו תוך כדי שימוש באורות ובכריזה עד שנעצר. בשלב זה, כך עולה מעובדות כתב האישום, ירד איתם מהרכב ואמר לשוטר: "יא מטומטם, מה אתה חושב שאתה עוצר אותי לפני השבת, אני לא אחלל שבת בגללך, אני עוד אפנה לדודי כהן".

איתם גם סירב להציג בפני השוטר את רשיון הנהג שלו. כאשר הוא ביקש שנית, איתם ענה לו "אני נוסע לנוב, תבוא אחריי לשם", ואז, עלה לרכבו ונסע מהמקום.

הצדדים הגיעו להסדר טיעון, לפיו, אפי איתם יודה בעובדות כתב האישום המתוקן ובטרם יורשע, יופנה לשירות המבחן אשר יגיש תסקיר בעניינו ובו תיבחן האפשרות להימנע מהרשעתו של הנאשם בדין.

איתם לקח אחריות חלקית על ביצוע העבירות אשר יוחסו לו בכתב האישום המתוקן וטען, כי סדר הזמנים בו היה נתון בשל מועד כניסת השבת, הוא אשר עמד בבסיס התנהגותו במהלך האירוע נשוא כתב האישום, והביע חרטה ומבוכה בגין מעורבותו באירוע זה.

על פי הנטען בתסקיר, ביצוע העבירות על ידי ידו נעשה על רקע קושי להתמודד עם תחושות לחץ ותסכול הנובע מהיותו מורגל להיות בעמדות כוח והשפעה, דבר אשר טשטש את גבולות ההתנהגות התקינה.

לאור הערכת שירות המבחן כי הרשעתו בדין עלולה לפגוע במעמדו ובאפשרויות העסקתו בעתיד, המליץ שירות המבחן להימנע מכך. שירות המבחן סבר, כי אי הרשעתו בצירוף השתת שירות לתועלת הציבור בהיקף של 150 שעות בתפקיד חונכות במסגרת הוסטל "בית עלם" יהוו ענישה הולמת בנסיבות העניין.

מורן מרגלית, שופט בית משפט השלום בקריית שמונה אמר כי עיון בגיליון הרשעותיו הקודמות בתחום התעבורה מעלה, כי נהיגה במהירות מופרזת אינה זרה לו כלל ועיקר ובין השנים 2000 ל- 2008 נרשמו לחובתו 9 הרשעות קודמות בגין עבירה זו. וב-2006 אף נפסל מלהחזיק רישיון נהיגה למשך 3 חודשים בגין עבירת מהירות.

השופט גר על איתם מאסר על תנאי למשך חודשיים. קנס כספי בסך 1,500 ש"ח או 15 ימי מאסר תחתיו. פסילה בפועל מלקבל או להחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 5 חודשים בניכוי הפסילה המנהלית בתיק זה.
אפי איתם חוק תחבורה מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד