כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

8 שנות מאסר באשמת ניסיון חטיפה כושל

המחבל יוסך וורדה, שתכנן להוציא לפועל פיגוע חטיפת חייל, נשלח על ידי בית המשפט לרצות 8 שנות מאסר

צילום ארכיון: shutterstock
צילום ארכיון: shutterstock

נשיא בית משפט המחוזי מרכז-לוד השופט אברהם טל, גזר 8 שנות מאסר על יוסף וורדה, תושב קלנסאווה, בגין נטילת חלק בניסיון חטיפה בשירות הג'יהאד האיסלאמי.

הנאשם בן 35, הורשע על פי הודאתו בכתב אישום מתוקן, שהוגש במסגרת הסדר טיעון שאינו מתייחס לעניין העונש, בעבירות של ניסיון חטיפה לשם רצח או סחיטה ובמתן שירות להתאחדות בלתי מותרת.

על פי הנטען, וורדה הכיר את מג'די אגברה, חבר בארגון הג'יהאד האיסלמי, אך לא ידע שהוא חבר בארגון. וורדה ביקש ממג'די שיעזור לו בכיסוי חובותיו הכספיים ומג'די נתן לו בשתי הזדמנויות סכום של 10,000 ש"ח ו-9,000 ש"ח.

בתום הפגישה השנייה אמר מג'די לוורדה שהוא זקוק לו וכעבור מספר ימים אמר לו כשנפגשו ליד ג'נין, שהוא רוצה לחטוף יהודי, רוצה שוורדה יבצע את החטיפה, יעביר לו את החטוף ויקבל ממנו כסף, אך וורדה סרב להצעתו.

כעבור שבועיים ביקש וורדה פעם נוספת סיוע כספי ממג'די, מג'די שאל אותו אם יסכים לבצע את החטיפה ולאחר שהסכים מסר לו מג'די 5,000 ש"ח והבטיח לו שיתחיל לתכנן את החטיפה.

מג'די הפגיש את וורדה עם אחיו וחברו, ווורדה ומג'די אמרו להם שברצונם לחטוף חייל, להשאירו בחיים ולהביא אותו לג'נין. וורדה אמר להם שעליהם לקשור את החטוף ולהשאירו ברכב כדי שיכנסו לג'נין והם הסכימו לבצע את החטיפה יחד איתו. כעבור מספר שבועות נפגשו, ולאחר שוורדה שכנע את מג'די שהוא מתכוון לבצע את החטיפה נתן לו מג'די 1,000 ש"ח.

"מהמחסום, נסעו וורדה, תאופיק וסאיד (חברי החוליה) ברכב, לברטעה, שם רכשו חבל ואזיקוני פלסטיק לצורך ביצוע מטרת הקשר, סכין, אקדח דמי היורה כדורי פלסטיק לצורך איום על החטוף, כובעים לצורך הסתרת פניהם ממצלמות אבטחה וככפות לצורך הסוואת טביעות אצבעותיהם", נכתב בכתב האישום המתוקן.

את הציוד אשר רכשו, לקחו עימם ברכב. לאחר קניית הציוד לביצוע החטיפה, החלו חברו החוליה לנסוע בכבישי הארץ, במטרה לאתר חייל אותו יוכלו לחטוף.

חברי החוליה תכננו לעצור ליד חייל ולהציע לו הסעה (טרמפ), ולאחר שיעלה לרכב תכננו להתרחק מעט מהמקום, ואז היה על תאופיק לאיים על החטוף באקדח הדמה, לתפוס את החטוף, וביחד עם סאיד שיסתובב מהמושב הקדמי, לקשור אותו ואז היה זה תפקידו של וורדה להכניסו לג'נין ברכב.

לצורך ביצוע תכנית החטיפה, נסעו חברי החוליה ברכב באיזור חדרה והשרון. הם עצרו את הרכב בצמתים, בתחנת הרכבת בבית יהושע ובתחנות הסעה, בסמוך לקבוצות חיילים, והמתינו כי חייל יבקש לעלות לרכב, אך דבר זה לא קרה. למחרת ניסו באיזור תל אביב, פתח תקווה ובמחלף מורשה. במהלך לפחות אחת מעצירותיהם, בסמוך לתחנת הסעה בצומת פרדסייה, פנה וורדה ושוחח עם אזרח ועם חייל. אך שום חטיפה לא יצאה לפועל.

"תיאור מעשיו של הנאשם, שנועדו לפגוע בערכים המוגנים הנ"ל, מלמד שמדובר בפגיעה משמעותית ואין בעובדה שהמזימה לא יצאה אל הפועל כדי להקל עם הנאשם, שכן הדבר נגרם רק בשל פעולתם של כוחות הביטחון", אמר השופט.

"אני מטיל על הנאשם 8 שנות מאסר החל מיום מעצרו", כתב השופט בפסק הדין,
חטיפה אשמה טרור מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד