ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

ח"כ יעקב ליצמן: "שפה וולגרית גסה ומבישה"

ח"כ גפני מגיב לאלמגור: "המושחתת הזו צריכה לסתום את הפה שלה שהדברים שנשמעים ממנו דומים לביב שופכין"

ליצמן. צילום: פלאש90
ליצמן. צילום: פלאש90

יממה לאחר החלטתו של השר גדעון סער על ביטול הסעיפים בחוק העזר העירוני של עיריית תל אביב המתירים פתיחת מרכולים בשבת, התראיינה השחקנית גילה אלמגור, כמי שגרה בעיר כבר כחמישים שנה, ותקפה את החחלטה. בראיון לגלי צה"ל הבוקר (ב) אמרה אלמגור כי הכפיה הדתית היא כמו סרטן.

"איראן כבר כאן משום שזה כמו סרטן - תא אחרי תא", היא הוסיפה, "זה נראה לי כמו החלטה פופוליסטית מעציבה. תל אביב היא ייחודית, היא מקום שבו חיים זה לצד זה אנשים מכל הדתות ומכל המגזרים. תנו לתל אביב לנשום בקצב שלה, תנו לסטודנט שלא עשה את הקניות שלו במהלך השבוע לשים כפכפים ולצעוד למרכול. אין פה עניין של בצע כסף".

אלמגור קראה בראיון: "חיו ותנו לחיות, אל תשתלטו על חיינו". לדבריה, חוק העזר העירוני בא להגן על התושבים. "תנו לנו לחיות איפה שאנחנו חיים בשקט ובשמחת החיים שיש לעיר הזאת. תל אביב היא אי של שפיות וכיף - אל תקלקלנו לנו את המקום הזה".

ח״כ יעקב ליצמן בשיחה עם 'בחדרי חרדים', מגנה את דברי השחקנית שכינתה את הדתיים סרטן. ״מדובר בהתבטאות מקוממת ומבישה המעידה על שנאה ובורות כלפי דעה שונה ויהודית. יש להצטער כי אישיות המוגדרת תרבותית ונאורה, בוחרת להכפיש ציבור מסורתי וגדול, בשפה וולגרית, גסה ומבישה, שלא מקובלת בחברה מתקדמת ושאינה מתאימה לאנשים בעלי כבוד עצמי מינימאלי״.

״הגיע הזמן שהחוק בישראל יישמר ללא הבדל בין האוכלוסיות וכי כל אלה שמטיפים על חוק ותרבות, מתגלים כעוקפי חוק ברגל גסה״.

ח"כ משה גפני הגיב גם הוא בחומרה לדברים, וציין את חוסר ההיכרות עם המצב בשטח שעמד מאחורי האמירות הקשות. "אחת מסמלי התרבות של מדינת ישראל מתגלה במלוא קלונה בתרבות הדיבור שלה, ובחוסר הידע המינימלי של התנהלות ציבורית. המלים הללו ראויות לכל גינוי וצריך לזרוק אותן לפח האשפה.

"זה מעיד על רמת הדיבור של מי שמהווה סמל תרבות, אך מעולם לא ראתה כיצד נראים חייו של בעל מכולת פשוט שעובד מבוקר עד ליל יחד עם אשתו ובני משפחתו, ולפתע הוא נתקל בתחרות בלתי הוגנת מצד בעלי רשתות שנוסעים לנפוש בחו"ל ומותירים את עובדיהם לפתוח את הרשתות, וכך הוא נאלץ לוותר על המנוחה בשבת ולעבוד בגלל התחרות הבלתי הוגנת מצידה. המושחתת הזו צריכה לסתום את הפה שלה שהדברים שנשמעים ממנו דומים לביב שופכין".

ח"כ אלי ישי, הגיב: "תמוה בעיני שגברת אלמגור יוצאת נגד החקיקה במדינת ישראל, בכל מדינה מתוקנת יש יום מנוחה שמקובל על אזרחי המדינה, בפרט בישראל שיום המנוחה נקבע לפי יום השבתון של העם היהודי. צר לי שדווקא בתקופה רגישה כזו מחפשים לפגוע בתורת ישראל ובאמונתם של רוב תושבי מדינת ישראל".

גם ח"כ מוזס הצטרף למתקפה: "הדת היהודית שרדה רק בזכות השמירה העיקשת על סממני הדת ושמירת השבת כערך עליון. אני מאמין שדבריה הנלוזים והמזעזעים של גילה אינם מייצגים את שאר התושבים. השבת שמרה ותמשיך לשמור על העם היהודי לאורך הדורות הבאים. אני מחזק את החלטתו של השר גדעון סער שעמד על עקרונותיו ושמח כי לא נגרר אחר מדיניות מפלגות אחרות כמו יש עתיד", אמר.

ח"כ יעקב אשר הגיב בחריפות: "לאור דבריה החמורים של כלת פרס ישראל הגב' אלמגור, אני מציע להגיש את מועמדותה לקבלת פרס אירופה, ולהשתלב בתוך גל ההסתה האנטי יהודי היוצא משם, היא שכחה שכאן זו מדינה יהודית!"
גפני ליצמן אלמגור תל אביב שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד