כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הממשלה אישרה: תגבור האבטחה בהר הזיתים

הממשלה אישרה 300 מיליון שקל למזרח ירושלים – מתוכו תקציב משמעותי להגברת הביטחון האישי בהר הזיתים

הר הזיתים. צילום ארכיון: יעקב נחומי
הר הזיתים. צילום ארכיון: יעקב נחומי

הישג משמעותי לוועד להגנת הר הזיתים בשמירה על ביטחונם של המתפללים והפוקדים את הר הזיתים. הממשלה אישרה השבוע תקציב של 300 מיליון שקלים לטובת השקעה במזרח ירושלים, כאשר סכום משמעותי מהתקציב יופנה לטובת שיפור הביטחון האישי בהר הזיתים ובדרכים המובילות אליו.

כידוע, בשנה האחרונה נפגשו ראשי הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים עם עשרות מראשי וקברניטי המדינה בפעולתם למען הר הזיתים. בין היתר נפגשו ראשי הוועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ, שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, יו"ר וועדת הפנים של הכנסת ח"כ מירי רגב, ובנוסף קיימו עשרות פגישות ודיונים עם בכירים, כאשר בין היתר התקיימו פגישות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אף בעת שביקר בארצות הברית.

הודות לפעילות הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים הועברו תקציבים להתקנת מצלמות האבטחה שהותקנו בהר הזיתים והפעילות הביאה אף להקמת נקודת המשטרה בהר.

אולם בפעולות שנעשו לא היה די, ועל כן קיימו ראשי הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים פגישות ודיונים על מנת להביא לאישור תקציב נוסף שיאפשר להתמודד עם תופעת זריקות האבנים והוונדליזם בהר הזיתים ביתר שאת.

בישיבת הממשלה האחרונה אושר התקציב המשמעותי כאשר הוחלט כי תתוגבר הנוכחות המשטרתית באזור הן מבחינה פיזית והן מבחינה טכנולוגית.

במסגרת חיזוק מרכיבי הביטחון יוקם מערך אבטחה המבוסס על אמצעים טכנולוגיים, ומערכות התראה נוספות ויותקנו כחמש מאות מצלמות נוספות בהר. בבסיס התכנית שלוש הנחות להגברת האכיפה ומניעת האלימות – גילוי באמצעות מצלמות, תגבור כוח אדם משטרתי באזור בכארבעים תקנים נוספים.

בנוסף, אומצה החלטת הממשלה המתייחסת להתמודדות עם עבירות של יידוי אבנים ומיועדת להעמיד לרשות רשויות אכיפת החוק כלים אפקטיביים להעמדה לדין ולמעצר של אילו המעורבים במעשים מסוג זה. במסגרת זו יופץ תזכיר חוק הקובע עבירה ספציפית בנושא יידוי אבנים לעבר כלי רכב. (כיום לא קיימת התייחסות ספציפית בחוק).

ראשי הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים שמבקרים לעיתים תכופות בישראל, ביקרו אף בחודש האחרון בארץ ובמהלך שהותם נפגשו עם שרי הממשלה וחברי הכנסת ועודכנו כי התקציב המיועד צפוי להיות מאושר ומצוי בשלביו האחרונים לקראת יישומה של התוכנית בפועל, כשהתקווה היא כי התוכנית תשים קץ לאירועי האלימות אשר נתקלים בו המתפללים בהר.

ראשי הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים האחים אברהם ומנחם לובינסקי: "אנו מודים לראש הממשלה ולשרי הממשלה על אישור התקציב. המצב הביטחוני הקשה בהר הזיתים דרש טיפול יסודי יותר והביאה למצב שחייבים לתגבר את האבטחה המשטרתית וכן להתקין מצלמות נוספות וזאת כדי להשיג שקט ביטחוני והרתעה, ובכך לעצור את תופעת זריקת האבנים על המתפללים בהר.

"אנו מודים לכל הגורמים שהיו שותפים למהלכים ובהם הרל"י – הרשות לפיתוח ירושלים, מועצת בתי העלמין, עיריית ירושלים, המשרד לענייני ירושלים, התנועה למען ירושלים ותושביה. חברי כנסת ונציגי ציבור רבים שפעלו ללא הפסקה להביא את התוצאה".

האחים לובינסקי מוסיפים ומבטיחים: "אנחנו לא עוצרים כאן. יש דברים רבים שצריך עדיין לטפל בהם על מנת להשיג ביטחון בהר ובהם העברת חוקים בכנסת שיאפשרו להעניש בחומרה רבה יותר את מיידי האבנים, והמשך פיתוח הר הזיתים. אנחנו נבצע מעקב תמידי לראות שהדברים שאושרו אכן מבוצעים בשטח ולא נרפה מפעילותנו עד שנוודא כי אלפי המתפללים הפוקדים את הר הזיתים יכולים לעשות זאת ללא כל חשש ביטחוני".
הר הזיתים אבטחה משטרה תקציב קברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד