כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

קמפיין חולצות חדש: "נלחמים להשיב את הבנים"

מאות חולצות עם הסלוגן שבכותרת חולקו בעצרת הענק אתמול • מאחורי הקמפיין - יוזמה של ארגון 'דרך חיים'

קרדיט צילום: תנועת 'דרך חיים'
קרדיט צילום: תנועת 'דרך חיים'

בעצרת למען השבת הנערים החטופים, גיל עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח, בלטו אמש (א) מאות חולצות עליהן נכתב "נלחמים להשיב את הבנים". את החולצות הדפיסו ומכרו חברי "נוער דרך חיים", אשר מספרים כי החולצות נחטפו כולן בתוך זמן קצר, ורבים כבר הזמינו חולצות נוספות.

הרעיון נולד מתוך יוזמה של בני הנוער אשר מטרתם לקדם אמירה ציבורית הדורשת מלחמה נחושה להשבתם של הנערים החטופים.

"אנחנו מחזקים את המשפחות ומתפללים להשבת הילדים. אך יחד עם זאת המטרה שלנו היא לעורר את הציבור לא להתייאש, ולפעול למען השבת הבנים", אומר נתנאל גואלמן, רכז פעילות הנוער בתנועת "דרך חיים".

"זה בא לידי ביטוי קודם כל בהחלטה לא לזנוח את הנושא. לאחר מכן בדרישה לעמידה יהודית איתנה מול האויב, ובנוסף ניתן לומר, כי 'להשיב את הבנים' מדבר גם על כל אחד מאתנו, שצריך לשוב למקום טוב יותר...", אומר גואלמן.

בחזית החולצות נכתבה הסיסמא "נלחמים להשיב את הבנים", ומצדה השני "יהודים אוהבים יהודים", סיסמא אותה הפיצו פעילים של "דרך חיים" על גבי סטיקרים שהודבקו על אלפי כלי רכב.

"מאז החטיפה ראינו את הערבות ההדדית הגדולה שמתגלה בעם ישראל, כאשר המשפחות מוקפות בחום ואהבה בידי כל חלקי העם", מסביר גואלמן. "וזוהי בדיוק מטרתה של תנועת דרך חיים, לפעול לכך שעם ישראל ישוב לאחדות ולערבות ויכונן את חייו הציבורים בדרך התורה".

הרב גינזבורג: "שלטון יהודי מתוקן צריך להחיל ריבונות"
בנוסף חילקו הפעילים בעצרת חומרי הסברה על תנועת דרך חיים וצירפו מתפקדים נוספים לתנועה. תנועת דרך חיים, בראשות הרב יצחק גינזבורג, היא תנועה ציבורית אשר מטרתה לקדם את עם ישראל להנהגת חייו הציבוריים על פי דרך התורה.

לאחר חטיפת הנערים יצא הרב גינזבורג בגילוי דעת בו התייחס לחטיפה ולמצב הבטחוני.

"על כל אחד מאתנו להרבות בצדקה ומעשים טובים, להתפלל לשלום השבויים ולהצלחת העוסקים בפדיונם, ולעשות תשובה במה שעליו לתקן", כתב הרב גינזבורג, אך הדגיש כי אין להסתפק בתשובת הפרט אלא לעסוק גם בתשובת הציבור.

"כל יחיד הוא גם חלק מהציבור כולו, כלל ישראל, ולכן עלינו לעסוק גם בתשובת הציבור – החל מבירור דעת-תורה בנושאים ציבוריים ואמירתה בבהירות, ועד פעולה להעמדת מנהיגות מתוקנת שתפעל בדרך התורה. גם התפילה צריכה להיות מלווה בתשובה ובהשתדלות לתיקון בפועל".

כצעד יסודי כתב הרב גינזבורג כי על הנהגת עם ישראל מוטל להחיל ריבונות יהודית על כל מרחבי ארץ ישראל."תיקון יסודי לביטחון עם ישראל בארץ הקודש מתחיל בהכרה בזכותנו על הארץ. שלטון יהודי מתוקן צריך, לכל לראש, להחיל ריבונות יהודית מלאה על כל שטחי הארץ אשר בידינו, מתוך אהבת ישראל ואהבת ארץ-ישראל, ומתוך הכרת טובה לה' על הארץ הטובה שנתן לנו".

"הכרזת הריבונות תזקוף את קומתנו ותשיב את תחושת הצדק והתוקף להילחם באויבי ישראל – מלחמה תקיפה ובלתי מתפשרת במחבלים ובשולחיהם, לפי כללי המוסר היהודי, בכל הכוח שה' נותן בידינו – ותמוסס את תקוות-השווא של האויב, תקוות שמעודדות טרור", סיים הרב גינזבורג את מכתבו.

לסיום אומר גואלמן, כי לאור ההיענות הציבור, בנוער "דרך חיים" מתכוונים להמשיך את הפעילות הציבורית בנושא, ולרתום עוד בני נוער רבים למהלך.
שובו אחים חולצות חטופים תשובה גינזבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד