י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

התפתחות דרמטית בפרשת החטופים • חיפושים נרחבים מצפון לחברון • סיקור מיוחד

התפתחות דרמטית בחקירת חטיפת שלושת בני הישיבה אייל יפרח, גיל-עד שאער ונפתלי פרנקל • חיפושים מתמקדים באזור בית כחיל שמצפון לחברון • גורם בטחוני בכיר: "גם היום נמשכות הסריקות בגדה צפונית לחברון במקביל למעצרים של קרוביהם של שני החוטפים" • הקבינט המדיני בטחוני יתכנס הערב בשעה 21:15 • עימותים בין צה"ל לתושבים מקומיים באזור חלחול • הופסקו דיוני המלאה ובוטלו ההצבעות המתוכננות להיום • דיווח מתעדכן

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

התפתחות דרמטית בחקירת חטיפת שלושת בני הישיבות. חיפושים נרחבים נערכים הערב (שני), באזור בית כחיל שמצפון לחברון. עימותים בין צה"ל לתושבים מקומיים באזור חלחול.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע על הפסקת דיוני הכנסת, ובוטלו ההצבעות המתוכננות להיום. הקבינט המדיני-בטחוני יתכנס היום לישיבה מיוחדת בשעה 21:30

גורם ביטחוני אמר היום בנושא: "גם היום נמשכות הסריקות בגדה צפונית לחברון במקביל למעצרים של קרוביהם של שני החוטפים. יחידות ההתערבות המיוחדות עדיין נערכות לפשוט על מקום המסתור של החוטפים כאשר יגיע המידע המודיעיני הנחוץ. פיגוע החטיפה כמיקוח לשחרור אסירים נכשל".

היום ה-18 למבצע "שובו אחים", וכוחות צה"ל ממשיכים לפעול לאיתור שלושת הנערים החטופים, אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל.

הכוחות עורכים כעת חיפושים נרחבים ברחבי הגדה המערבית, אשר מתמקדים כעת באזור חלחול צפונית לחברון.

צה"ל ביצע בלילה האחרון שישה מעצרים, מהם חמישה אנשי חמאס. כל המעצרים קשורים למאמצי החקירה להגיע לחטופים ולחוטפיהם. גורם צבאי מסר כי העצורים "הם ממעגל החקירה ונעשו בדיקות מז"פ".

קצין בכיר אמר הבוקר (ב): "שעות הפעילות הותאמו לרמדאן. מבחינה מבצעית הרמדאן אינו חומה. אנו נערכים ליום שישי הראשון של הרמדאן מתוך חשש לעימותים קשים". באשר לעזה הוא אומר כי "הירי הופך יום יומי, המדיניות היא להחריף את התגובות. אנו שוקלים את הצעדים. יש בעיה בריסון הסוררים. יש מי שיורה ומי שאחראי, אותנו מעניין מי שאחראי".

שני המחבלים המרכזיים המעורבים בפיגוע החטיפה של הנערים, הם מרוואן קואסמה ועאמר אבו אישה, פעילי חמאס מחברון. השניים הוגדרו מבוקשים מיד עם ביצוע פיקוד החטיפה. מאז מתנהל מצוד נרחב של הצה"ל והשב"כ ללכידתם, זאת במסגרת מצבע "שובו אחים".

מרואן קואסמה, יליד 85', נעצר כבר חמש פעמים על ידי כוחות הביטחון והודה בחקירותיו בעבר כי גוייס לחמאס הצבאי באיזור חברון והיה מעורב באימונים צבאיים ובנסיונות פיגוע של הארגון. החשוד השני, עאמר בן אישה, נעצר גם כן כבר פעמיים.

במהלך המבצע נעצרו מספר חשודים הנחקרים בשב"כ בחשד למעורבות בפיגוע.

מאז תחילת מבצע שובו אחים, נעצרו בפעילות צה"ל 420 פלסטינים, מהם כ-300 אנשי חמאס. בסך הכל פשטו הכוחות וערכו סריקות על כ-2200 בתים ברחבי הגדה.

בצהרי היום, פורסמו מסקנות ועדת הבדיקה שמינה מפכ"ל המשטרה בנוגע ועדת הבדיקה שמינה מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו, בראשות ראש חטיבת השיטור תנ"צ משה ברקת, לבדיקת הטיפול המשטרתי בשלבים הראשונים של אירוע חטיפת הנערים בליל חמישי י"ג תמוז, בדגש על הטיפול בשיחת המוקד שהתקבלה במחוז ש"י, הגישה היום (ב) את ממצאיה והמלצותיה למפכ"ל.

ארבעה שוטרים הודחו מתפקידם, בעקבות שיחת המצוקה שהתקבלה מאחד החטופים, שאמר בלחישה "חטפו אותי". השיחה, ארכה במשך 2:09 דקות, נענתה ע"י שוטר שח"ם, שלאחר מספר שניות העביר את השיחה לאחראית המוקד, שהקשיבה לשיחה יחד עם אחראי המשמרת.

עוד במהלך השיחה, ניסתה מנהלת המוקד לחייג פעמיים למספר הטלפון, וכמובן ששמעה צליל המתנה. עם ניתוק השיחה ניסתה המוקדנית לצלצל 8 פעמים, במשך פעמיים לא היה מענה, ו-5 פעמים היה תפוס, ובפעם האחרונה הטלפון כבר לא היה זמין.

צילום: סוכנות תצפית














שובו אחים חטופים חמאס צהל חברון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד