כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בעולם: "רצח מזעזע - אבל להימנע מהסלמה"

בריטניה וארה"ב גינו את הרצח - השאר הוסיפו קריאה מישראל להימנע מהסלמת המצב והגברת המתיחות

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

גילוי גופות החטופים מעורר זעזוע גם ברחבי העולם. נשיא ארצות הברית ברק אובמה פרסם הודעה בה הביע את תנחומיו בשם האומה האמריקנית למשפחותיהם של איל יפתח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל, שהיה אזרח אמריקני.

"כאב איני יכול לדמיין את הכאב הבלתי-נסבל שהורי הנערים חווים", אמר אובמה, "למן הרגע הראשון הצעתי את מלוא עזרתנו לישראל ולרשות הפלסטינית כדי למצוא את מבצעי הפשע ולהביאם לדין ואני מעודד את ישראל ואת הרשות הפלסטינית להמשיך ולעבוד ביחד כדי לעשות זאת", אמר אובמה. "אני גם קורא לכל הצדדים להימנע מצעדים שיגרמו לחוסר יציבות נוסף", הוסיף הנשיא ואמר כי "בשעה שהעם בישראל מתמודד עם הטרגדיה, ארצות הברית מעניקה לו את מלוא התמיכה והידידות".

גם מזכיר האו"ם באן קי-מון גינה את רצח הנערים בלשון תקיפה ואמר כי אין שום הצדקה להרג מכוון של אזרחים. בהודעה שפרסמה לשכתו הביע באן תקווה שישראל והרשות הפלסטינית ישתפו פעולה להביא לדין את האחראים למעשה. וקרא לכל הצדדים להימנע מצעדים שיגרמו להסלמה נוספת במתיחות.

ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון גינה את החטיפה ורצח הנערים ואמר כי מדובר ב"מעשה טרור בלתי נסלח". הוא הוסיף ואמר כי "לונדון תעמוד לימינה של ירושלים במאמציה להעמיד לדין את האחראים למעשה".

נשיא צרפת פרנסואה הולנד גינה בחריפות את הרצח כינה אותו רצח פחדני והביע את דאגתו מהסלמת האלימות בגדה המערבית ובעזה בימים האחרונים. הולנד גינה גם את ירי הרקטות ודרש משני הצדדים להימנע מאלימות.

ראש עיריית ניו יורק , ביל דה בלזיו אמר: "אנחנו מתאבלים עמוקות ויחד עם זאת זועמים עם היוודע דבר הרצח הטרגי העיר ניו יורק מתאבלת יחד עם משפחות ההרוגים".
חמאס רצח טרור חטיפה עולם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד