כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אגו"י באמריקה: "המערב צריך להתעורר מהפנטזיות"

אגודת ישראל באמריקה: "האמונה הנאיבית שכל בני האדם טובים - אינה נכונה" • הפוליטיקאים בניו יורק מתאחדים בגינוי

ועידת אגו"י דאמריקה. צילום: ארכיון
ועידת אגו"י דאמריקה. צילום: ארכיון

יהדות העולם הזדעזעה גם היא מגילוי גופות החטופים הערב (שלישי). אגודת ישראל דאמריקה, פירסמה הודעת אבל וקריאה למנהיגי העולם לפעול נגד החמאס: "אגודת ישראל מצטרפת ליהודים ולבני התרבות בעולם כולו בצער מול הרצח האכזרי של שלושת הבנים, נפתלי פרנקל גיל-עד שער ואייל יפרח הי"ד.

"פשע זה", לשון ההודעה, "אינו רק פשע נגד ישראל אלא נגד האנושות. הוא מעיד על חוסר האנושיות העמוקה של חטיפת אנשים חפים מפשע, אידיאליסטיים וצעירים.

"חמאס ובעלי בריתו, כולל הרשות הפלסטינית, הם האחראים למעשי רצח נתעבים אלה שנעשו בכוונה תחילה. השנאה וההסתה שאפיינה את הקמפיין להקמת מדינה לצד ישראל הן אלו שהניבו את הרצח. המוות וההרס נולד מהטרור הערבי בשנים האחרונות.

"יש מי שמאמין שכל בני האדם, טובים ביסודם. חמאס וחבריו ארגוני טרור אחרים ומדינות כמו איראן, חושפים את השקר שבפנטסיה יפה אך נאיבית זו. תקוותנו שהעולם החופשי יכיר באופן מלא בעובדה זו ויבין את השלכותיו".

ניו יורק מתאחדת בגינוי: איפה המצפון
נשיא ועידת הנשיאים של הארגונים היהודים באמריקה – מלקולם הונליין, גינה גם הוא את הרצח ואמר: "אנו מזועזעים מהידיעה על רצח הנערים ושולחים מפה את תנחומיו והסולידריות שלנו למשפחות השכולות ולמדינת ישראל.

"הגיע הזמן שהעולם יתאחד נגד אלה העומדים מאחורי רצח חפים מפשע. אי אפשר להיות אדישים או להסתפק בהבעת סימפטיה, הטרור והתקפות נגד ישראל חייבים להיפסק".

חבר מועצת העיר ניו יורק דויד גרינפלד גינה גם הוא את הרצח ואמר: "יום זה הוא יום טראגי עבור כל האנשים שיש להם מצפון. רק ברברים מסוגלים לחטוף ולרצוח ילדים חפים מפשע בדם קר".

הסנאטור שמחה פלדר אמר: "העם היהודי בכלל ובפרט סובל היום אבידה עם הרצח האכזרי. אין מילים לתאר את רגשות הצער והחורבן שאנו מרגישים, אם ניתן למצוא דבר אחד טוב מהטרגדיה זו אחדות של יהודים ולא יהודים מכל העולם שהזדהו עם המשפחות".

הודעות גינוי והשתתפות באבלן של המשפחות פרסמו גם חבר בית המחוקקים דב הייקינד, נשיא רובע ברוקלין אריק אדמס, חבר מועצת העיר שטפן לווין, מבקר העיריה סקוט סטרינגר, מרכז שמעון ויזנטל, ועוד.
ארהב חטיפה חמאס רצח נערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד