י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

צה"ל תקף 34 יעדים; בן 16 נהרג בפעילות בג'נין

לא שקט בעזה: הפלסטינים שיגרו רקטות, וצה"ל תקף עשרות יעדים ברצועה • צפו בצה"ל מפוצץ חלק מביתו של המחבל • וידאו

רפיח הלילה בעת תקיפות צה"ל
רפיח הלילה בעת תקיפות צה"ל

לילה סוער ברצועה עזה: לאחר איתור שלושת הנרצחים הי"ד בפיגוע המזעזע, ולאחר מספר שבועות בהם לא עבר יום ללא ירי רקטות מרצועת עזה, צה"ל הפציץ במהלך הלילה 34 מטרות טרור ברצועה. יצויין, כי מדובר בתקיפה הנרחבת ביותר ברצועה מאז מבצע עמוד ענן בשלהי 2012.

במהלך הלילה שיגרו הפלסטינים מספר רקטות לעבר הדרום, רקטה אחת התפוצצה בשטח בתחומי אחד היישובים וגרמה לנזק למבנה. כמו"כ פרצה שריפה כתוצאה מכך, וצוותי הכיבוי השתלטו על שריפה.

לאחר המשך הירי לעבר ישראל, כלי טיס של חיל האוויר תקף במהלך הלילה 34 יעדים ברצועת עזה. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על ארבעה פצועים במצבים שונים שנפגעו כתוצאה מהתקיפות בתקיפות בחאן יונס, ברפיח ובבית להיא.

"צה"ל ימשיך לפעול בנחישות וככל שיידרש נגד של גורם, עד להשבת השקט ושגרת החיים התקינה לתושבי מדינת ישראל", נמסר בהודעת דובר צה"ל. "ארגון הטרור חמאס, על שלוחותיו, הוא הכתובת ועליו האחריות".

אולם בכך לא הסתיים הלילה: לאחר השעה 4:00 במהלך עימותים של פלסטינים עם כוחות צה"ל במחנה הפליטים ג'נין, נורה יוסף אבו זאגה (16), ונהרג. הפלסטינים טוענים כי נפגע מירי חי של כוחות צה"ל לעברו, במהלך מעצר שלושה מבוקשים. בצה"ל אישרו כי פלסטיני נהרג מאש צה"ל לאחר שזרק רימון על הכוח.

במהלך הלילה דיווחו הפלסטינים על פיצוצים רבים בדרום ובמרכז רצועת עזה, ובשל כך עלטה שוררה באזורים נרחבים ברחבי הרצועה כתוצאה מהתקיפות.

מוקדם יותר הלילה, כחלק מהפעולות לאיתור החוטפים, כוחות צה"ל בחברון הרסו חלקים מביתו של מרואן אל-קוואסמה בן ה-30, אחד משני החשודים בחטיפתם וברציחתם של הנערים. על פי דיווחים, גם ביתו של החשוד השני החטיפה, עאמר אבו עיישה, הופצץ.

דובר החמאס בעזה, סמי אבו-זוהרי אמר כי "מה שדווח על פי הגרסה הישראלית (מציאת הגופות) הוא תירוץ שישראל משתמשת בו כדי להכשיר את הקרקע לתוקפנות נגד חמאס". לדבריו, שום פלג פלסטיני, חמאס או אחרים, לא קיבל אחריות לפעולה הזו.

מאז תחילת מבצע "שובו אחים" נעצרו ביהודה ושומרון 419 פלסטינים, 56 מהם שוחררו בעסקת שליט. בעצורים 365 פעילי טרור - 276 מהם פעילי חמאס, ו-12 מנהיגים בארגון.
יותר מ-2,200 בתים ומשרדים נסרקו, ו-2 תחנות רדיו וטלוויזיה נסגרו. הסגר באזור הסריקות נמשך 17 יום. בכיר בצה"ל אמר הבוקר כי "רק את החלק הזה של מבצע 'שובו אחים' סיימנו ובאותו הכוח נשים היד על שני החוטפים".

בתום הערכת מצב בצבא הוחלט הלילה כי במהלך היום ישוחררו חלק ניכר מכוחות התגבור שעסקו בסריקות.

מחבל עזה ישראל הפצצה חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד