א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

עימות חריף בקבינט: כיצד להגיב לרצח הנערים?

בעוד בנט ושרים נוספים קראו להחמיר את התגובה, יעלון ולפיד הסתייגו • עימות בין סטרוק לשטרן אודות הצעת חוק נגד הטרור

עימות חריף בקבינט: כיצד להגיב לרצח הנערים?
פלאש90

כיצד תגיב ישראל לרצח הנערים? ישיבת הקבינט שהתקיימה בלילה בכדי לדון בדרכי התגובה הישראלית לרצח המחריד של הנערים הסתיימה מבלי שהוחלט כיצד להגיב. בין שרי הקבינט התגלתה מחלוקת כאשר בנט ושרים נוספים דרשו להחמיר את התגובה הישראלית כנגד חמאס.

על פי דרישותיו של בנט התגובה בינתיים היא רפה ואיננה מעוררת הרתעה. בכדי להביא להרתעה, טענו בנט ושרים נוספים, על ישראל לחדש את מדיניות הסיכולים הממוקדים ולהרחיב את הלחימה בחמאס ברצועת עזה. על פי דיווחים מסוימים בנט אף דרש מהממשלה לחוקק חוק עונש מוות למחבלים.

לעומת בנט, שרים אחרים דרשו שלא להחמיר את הצעדים הצבאיים ולשמור על איפוק בתגובת ישראל בכדי שלא להביא להסלמה. על פי עמדת שר הביטחון יעלון, יחד עם השרים לפיד ולבני על ישראל להסתפק בהריסת בתי המחבלים והפצצת מטרות חמאס ברצועת עזה.

לאור המחלוקת הקשה שהתגלתה בקבינט החליט ראש הממשלה שלא להכריע בין העמדות השונות בשלב זה ולשוב ולכנס את הקבינט היום לאחר הלוויה. יצויין כי לאחר שהסתיימה הישיבה שב בנט ונפגש עם נתניהו באופן אישי.

בישיבה היום צפוי להשתתף גם שר החוץ אביגדור ליברמן שקטע את ביקורו באירופה ושב לישראל.

בתוך כך, בישיבת וועדה החוקה של הכנסת נתגלע עימות בין ח"כ אלעזר שטרן מהתנועה לח"כ אורית סטרוק מהבית היהודי סביב הדיון בהצע"ח של שטרן למאבק בטרור.

בפתיחת הדיון , אמר ח"כ אלעזר שטרן שמנהל את הדיונים בהצע"ח זו "הייתה לי דילמה האם לקיים את הדיון. מחד חייבים להמשיך ומאידך צריך להתחשב ולהבין את מי שקשה לו להשתתף בדיון כזה, ביום כזה. אני חושב שדווקא משום שזה הנושא, צריך להמשיך ולדון בו. אני מבקש לחזק את המשפחות, תרומתם לחוסן הלאומי, תהיה נחמתם". אמר שטרן.

מאידך, ח"כ אורית סטרוק התנגדה לקיום הדיון ואמרה "בהצע"ח זו אנו עסוקים יותר מידי בתג מחיר בזמן ששחטו לנו שלושה נערים. אין בהצעה כלים למגר את הטרור. ביום זה, צריך לעשות מעשים ולא לדבר, וזה מה שאני הולכת לעשות כעת". בסיום דבריה, סטרוק עזבה את הדיון.

הצעת חוק המאבק בטרור, מסדירה את ההכרזה על ארגוני טרור, הוצאת צווי הגבלה בשטחי מדינת ישראל, והחמרת ענישה לראשי וחברי ארגוני טרור. מטרת החוק המוצע, לתת בידי רשויות המדינה כלים מתאימים בתחום המשפט הפלילי והציבורי, לשם התמודדות עם איומי הטרור שבפניהם ניצבת מדינת ישראל". עוד נכתב בדברי ההסבר, "עוצמת הפגיעה של הטרור באה לידי ביטוי, בכך שמלבד הפגיעה הישירה שהוא מסב לחיי אדם ולשלמות הגוף, יוצר הטרור אפקט פסיכולוגי של פחד ותחושת איום בקרב הציבור כולו, ומערער את שגרת חייו של הציבור לאורך זמן".

הצעת החוק לכשתתקבל, עשויה להחליף את הפקודה למניעת טרור וכן את חוק איסור מימון טרור, וחוק סדר הדין הפלילי-מעצר חשוד בעבירות ביטחון.
נתניהו עזה תגובה קבינט בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד