כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

איילת שקד: להגיב בכוח ובעוצמה כדי לשמר הרתעה

בבית היהודי דורשים מאבק ללא פשרות בחמאס • שטבון: "מבצע צבאי כואב לחיסול הטרור" • יעלון: "לא ננוח ולא נשקוט"

צלם: משה אטלו - סוכנות תצפית
צלם: משה אטלו - סוכנות תצפית

בצל הדיון הסוער שנערך אתמול (ב) בקבינט וחילוקי הדעות שנתגלעו בו באשר לעוצמת התגובה כנגד החמאס בשל אירוע חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים הי"ד, נשמעות היום התבטאויות של ח"כים ושרים בנוגע למחיר אותו ישלם ארגון החמאס על החטיפה שהתבצעה באחריותו.

יו"ר סיעת הבית היהודי, איילת שקד, הצהירה: "מנהיגות רופסת תוביל לאבדן הרתעה וקורבנות נוספים, אפשר להגיב בכח ועוצמה גם מתוך שיקול דעת".

שר הביטחון משה יעלון אמר הבוקר כי "אנו רואים בחמאס אחראי לחטיפה ולרצח, ונדע לבוא עימו חשבון. נמשיך לרדוף אחר רוצחי הנערים, ולא ננוח ולא נשקוט עד אשר נניח עליהם את ידינו. כך גם יהיה.

"בשבועיים וחצי האחרונים עסקו כוחות צה"ל, שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל במאמץ מודיעיני ומבצעי רחב היקף בחיפוש אחר נפתלי, אייל וגיל-עד. הכוחות בשטח, לוחמים ותומכי לחימה מכל היחידות והזרועות, פעלו תוך מפגן מרשים של שילוב זרועות ותחושת שליחות. אני מבקש להודות לכוחות צה"ל, לאנשי שירות הביטחון הכללי, מג"ב ושוטרי משטרת ישראל על המאמץ הכביר, כמו גם למתנדבים הרבים אשר השקיעו את מיטב יכולתם ומרצם בחיפושים".

ח"כ יוני שטבון מהבית היהודי התבטא אף הוא בעד החלטה על פעולה צבאית כנגד החמאס ואמר: "הכנסת, הממשלה ובפרט הקבינט המדיני בטחוני חייבים להכריע, ומהר: מבצע צבאי כואב לחיסול מנהיגי הטרור והשתלטות על מוסדות החמאס. אפעל יחד עם חבריי על מנת שזה אכן יקרה, אין לנו דרך אחרת".

"חיזבאללה וארגוני הג'יאהד בוחנים כעת את התגובה הישראלית ואת החוסן שלנו כחברה, בדיוק כפי שקרה ב-2006 בעזה ולבנון", הוסיף שטבון.

שר האוצר יאיר לפיד אמר על רצח הנערים: "הלב נשבר עם קבלת ההודעה על מציאת גופותיהם של נפתלי, גיל-עד ואייל. אני מבקש לשלוח חיבוק חם למשפחות ולהבטיח להם שנמשיך ונרדוף את האחראים לפשע הזה. חמאס אחראי וחמאס ישלם מחיר כבד. נמשיך ונפעל בנחישות ובאורך רוח עד שנמצא את הרוצחים הללו. זו חובתנו מול מי שמנסה לפגוע בביטחון ילדינו".

חמאס תגובה יעלון שקד שטבון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד