ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

כנסת אבלה: "נחרוט על דגלנו את האחדות"

הכנסת קיימה ישיבה מקוצרת, הח"כים נשאו נאומים בני דקה, ועסקו כולם ברצח הנורא של שלושת החטופים

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

בשל הלוויות הנערים הטרגיות שהתקיימה היום (ג), ערכה מליאת הכנסת דיון קצר מהרגיל שכלל נאומים בני דקה, כאשר כל הנאומים התייחסו לרצח הנערים.

ח"כ יואב בן צור מש"ס הזכיר את בן דודו שנרצח אף הוא על רקע לאומני. "בן דודי נרצח גם הוא כשהלך להיטהר במעיין, ולכן אני מכיר את הרגשות ברגע הזה. רגש הרצון והנקמה, אבל אנחנו צריכים לדעת לגלות חוזק ולא בהתלהמות של דברים".

ח"כ נחמן שי ציין את רוחן האיתנה של המשפחות שהוקרנה לכל העם: "חשבתי לעצמי, במדינה שכבר עברה כמה דברים בחייה, למה האירוע הזה הוא אחר ושונה? אני חושב שזה בזכות המשפחות, הם מקרינות משהו אחר. הם הקרינו אורך רוח, סבלנות, גיבוי, ונתנו את המרחב הדרוש לממשלה ולצבא לעשות את העבודה. לא האיצו ולא דחפו. גם עכשיו ההתנהגות שלהם שונה ממה שהורגלנו ובזכותם מדינה שעברה כל כך הרבה טרור, יודעת להתייחס לאירוע הזה במלוא המשקל שלו וגם לראות אותו בהקשר היותר רחב. אני מודה למשפחות האלה כי כולנו יודעים שזה יכל להיות שונה בתכלית".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה): "לא חסרות בתקופה האחרונה מחלוקות והקוטביות הולכת גדלה. ציבורים גדולים מרגישים שהאחדות נפגמת בתקופה האחרונה. למה לנו שרק אירועים כאלה יביאו אותנו לאחדות הזו? בימים האלה ניקח על עצמנו לחרוט על דגלנו את האחדות".

יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין סיכם את הדיון בטרם נעילתו ואמר: "אני חושב שהשפעת המשפחות ניכרת גם בדיון הזה היום, כי אני חושב שאם היו שואלים אותם הם היו אומרים שהצוואה זה להמשיך את האחדות לא רק ברגעי משבר וזה מסר מאוד חשוב.

"התקבלו כבר בלשכתי המון מכתבים מראשי פרלמנטים וארגונים בין לאומיים שמגנים בתוקף את הרצח של הילדים ומביעים הזדהות דרכנו עם עם ישראל, ואני בטוח שאלה רק המכתבים הראשונים. אני מקווה שהמשפחות האלה השפיעו לא רק עלינו והשפעתם תהיה ניכרת גם".
כנסת רצח משפחות אדלשטיין חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד