כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

למי שחשב שהממשלה יכולה לעשות משהו • טור

הממשלה שפעלה לצמצום עולם התורה ולקרע בעם, קיבלה את ההוכחה לכוחה הדל ויכולותיה המוגבלות • טור נוקב

צלם:יעקב נחומי
צלם:יעקב נחומי

אין מי מאתנו שליבו לא נשבר בקרבו. הכעס מחד ותחושת חוסר האונים מאידך מפרים את האיזון של כולנו.

ביום זה לבנו ונשמתנו עם אותן משפחות אצילות ומופלאות שעומדות כסלע איתן מול כאבן הנורא והצורב המפלח כל לב.

מתברר רק עתה שבאותם רגעים שעמדנו בלב אחד כאיש אחד והתפללנו לבקוע רקיעי שמים, כבר היו אותן נשמות קדושות קרובות וסמוכות לכיסא הכבוד.

מי יודע ואולי שליחותן של אותן נשמות קדושות גיל-עד הי"ד, אייל הי"ד ונפתלי הי"ד, היה כדי לתקן תיקון באחדות האמונה בלב העם היהודי. בודדים בהיסטוריית עמנו זוכים שיתקדש ויתאחד שם שמים על ידם כפי שזכו אלו השלושה.

בסערת רגשות אלו בו אנו נמצאים מחויבים אנו לומר בקול צלול וברור כי "א-ל נקמות השם". הוא זה שיפרע מצרינו ואויבנו חיות אדם, צמאי דם, ללא צלם אנוש.

אין לנו בשעות קשות אלו אלא רק לייחל לבורא עולם שיחיש לנו במהרה את ביאתו של משיח צדקנו שיגאלנו במהרה.

אנו שלעיתים נופלים במחשבות דמיוניות ובתשועת "האדם", רואים מעת לעת בחוש את אמרתו של דוד מלך ישראל: 'אל תבטחו בנדיבים בבן אדם שאין לו תשועה'.

בשבועות האחרונים שהתמקדו בחיפושים קדחתניים אחרי יקירנו הי"ד, קיננה בנו המחשבה על עוצמתנו הגשמית והיכולת שלנו כמדינה, ממשלה, ועוד, להביא את הבנים הביתה. אך התבדינו כבר מתחילת הדרך. שרשרת האירועים הוכיחה בעליל חוסר אונים משווע. הן מיחסה של המשטרה להודעת "נחטפתי", הן מחוסר במידע מודיעני מקדים מצד כל הגורמים עלומי השם ועטורי התהילה, וכמו כן בעצם החיפושים שהושקעו בהם שעות של תכנון ומחשבה שחלילה לא יפגעו אזרחי חברון וחלחול. נקיי הכפיים ועדיני הנפש. היום אנו יודעים שגם גילוי מקום קבורתם היה כתוצאה מפעילות אזרחי הישוב בו למדו הנערים הי"ד.

אות היא ממרום ללמדנו עד כמה דלים ומגבלים המה כוחותינו.

אולי לא עת עתה לעשות חשבונות שכאלה, גם אני חשבתי רבות האם מתאים בשעה קשה כזו שמתי עמנו הקדושים והטהורים מוטלים לעינינו. לבוא ולעשות חשבון נוקב על הדרך והצורה שבה התנהלה מדינתנו וממשלתנו?

אולם עומק דברי אינם מכוונים למה שקרה. אמת הוא שהזמן להפקת לקחים לא עתה.
פני ודברי מכוונים לשבוע הקרוב בו ממשלת ישראל תפתח בפסטיבל האיומים הנבובים ותשחק את משחק המילים הקבוע לה בשעות קשות בעמנו. וכל שר וזוטר ינסה להפחיד את אויבנו בהפרחת קלישאות ללא כל כסוי אמיתי.

כל המילים והאיומים "עוד לא נברא נקמת השטן לרוצחי ילדים" הוא לא יותר מאשר "דיבורים" ואנו רגילים ל"דיבורים".

שראש הממשלה הנכבד שעסוק בבריחה ממלחמה ומבצעים ומתעטר באי עשייה, יתנער מקרבו ויפסיק להתעסק בפוליטיקה קטנה. שיתחיל להבין שחוץ מלשרוד פוליטית, יש עוד כמה דברים שראש ממשלה צריך לקחת את האחריות עליהם.

בין נשיפה לנשיפה בסיגר תחשוב גם קצת איך לפגוע ללא רחמים באותם מוקדי טרור רצחניים שמתרבים מתחת לאפינו. ובאם אינך יכול כי אתה עסוק בהישרדות, אז אנא חסוך מאתנו גם את המשפטים הראוותנים החלולים. אנו שבעי הבטחות.

אותה ממשלה שעמדה למול עיניה רק צמצום התורה והריסתה וגרמה למלחמות מיותרים בתוך עמה. מקבלת את ההוכחה לכוחה הדל ויכולותיה המוגבלות בשדה הקרב. "אל תבטחו בנדיבים בבני אדם שאין להם תשועה.
תורה טור כוח טורצקי חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד