י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

ראש הממשלה: "נרחיב את המערכה נגד ההחמאס"

הקבינט המדיני בטחוני מתכנס הערב כדי להחליט על התגובה לרצח שלושת הנערים • ראש הממשלה: "נגיע לרוצחים"

ראש הממשלה בלוויה היום. צילום: פלאש 90
ראש הממשלה בלוויה היום. צילום: פלאש 90

בפתח ישיבת הקבינט שהתכנסה הערב (שלישי), מסר ראש הממשלה הצהרה בה התייחס לרצח הנערים הי"ד.

"עומדות בפנינו שלושה משימות", אמר נתניהו, "ראשית - להגיע לרוצחים שביצעו את הרצח הנורא הזה. לא נשקוט ולא נרפה עד שנגיע לאחרון שבהם. שנית - עלינו לפגוע בעוצמה באנשים ובתשתיות החמאס ביו"ש. עצרנו עשרות מאנשי החמאס, פגענו במבנים וביעדים רבים של החמאס ועוד ידינו נטויה.

"המשימה השלישית היא לפעול כנגד ארגון החמאס ברצועת עזה המעודד גם בימים אלה חטיפת אזרחים וירי רקטות. צהל פועל נגד מטרות החמאס ואף כאן ידינו נטויה.

"החמאס אחראי", הוסיף נתניהו, "והחמאס משלם - וימשיך לשלם. אנו פועלים בנחישות בתבונה ובאחריות, השיקול העליון העומד לנגד עינינו הוא הבטחת בטחונם של אזרחי ישראל".

כזכור אתמול (ב) גם בתום ישיבת קבינט סוערת שנערכה בעקבות מציאת גופות הנערים החטופים, לא התקבלה החלטה.

לפי הדיווחים, נערך עימות סוער בין השרים הבכירים כאשר בנט וארדן מצדדים בפעולה צבאית תקיפה כנגד החמאס והשרים יעלון ולפיד מתנגדים לה וטוענים כי התגובה צריכה להיות זהירה כדי לא להיגרר למצב שיודעים כיצד להיכנס אליו אך קשה לדעת כיצד לצאת ממנו".

לאחר הויכוח בין שרי הקבינט החליט ראש הממשלה לכנס ישיבה נוספת הערב בה יתקבלו החלטות כיצד לפעול.

"יצויין כי שר החוץ אביגדור ליברמן שקטע את ביקורו המדיני בחו"ל לאחר מציאת הגופות הודיע מוקדם יותר היום כי הוא תומך בפעולה צבאית רחבה".

"צריך לעשות מבצע ״חומת מגן 2״, הפעם בעזה, "אמר ליברמן, "אסור לטמון את הראש בחול, יש קשר בין רצח הנערים לבין התקפות הטילים המתגברות על דרום הארץ והוא נובע מנסיונו של החמאס להשתלט על הרשות הפלסטינית ועל יהודה ושומרון, בהמשך להקמת ממשלת האחדות הפלסטינית.

"החמאס היה ונשאר ארגון טרור והפעולות הרצחניות שלו הן הבסיס לכל פעילותו. לכן יש למנוע את השתלטותו של חמאס על השטח בדרך של פעילות צבאית יסודית ונחושה, כפי שנעשה במבצע ״חומת מגן״ לפני יותר מעשור ולפגוע בתשתית, ביכולת ובזרוע הביצוע של החמאס".
נתניהו עזה חמאס קבינט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד