כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

"הבאנו שלושה" • קטע נוסף מקלטת החטיפה

נחשף קטע נוסף מקלטת השיחה למוקד המשטרתי שביצע גיל-עד שאער בליל החטיפה • המשטרה: "הביקורת משתלחת"

"הבאנו שלושה" • קטע נוסף מקלטת החטיפה

קטע נוסף בקלטת החטיפה דלף הלילה (רביעי) לרשת. בקלטת נשמע קולו של החוטף המתקשר ומודיע בערבית "הבאנו שלושה".

בקטע הראשון שפורסם כבר אתמול, נשמע הנער גיל-עד שאער הי"ד כשהוא מודיע למוקדנית המשטרה: "חטפו אותי", ולאחר מכן אדם עם מבטא ערבי אומר "ראש למטה" וברקע נשמעות צעקות ויריות.

כך גם נשמעות קריאות כאב שייתכן ושייכות לחטופים.

לפי ההדלפה, לאחר ששאער דיווח "חטפו אותי", לא נותקה השיחה ואחד החוטפים נשמע אומר, בערבית: "הבאנו שלושה".

לפי ההשערה, בשל היריות נהרגו מייד חלק מהחטופים. החוטפים המשיכו בנסיעה ובשל החשש שנחשפו, פנו לחלחול הטמינו את גופות החטופים נסעו לכיוון דורה שרפו את הרכב ונמלטו.

במשטרה מגיבים לביקורת ואומרים כי היא משתלחת מידי. "תוכן השיחה קשה להאזנה והכשל, לצערנו, חמור ביותר, ונוגע בטיפול שגוי לקריאת מצוקה של אדם, עת שפנה למוקד 100 של המשטרה.

"אין גוף החף מתקלות" מסבירים, "ודאי כשמדובר בארגון מסוגה של משטרת ישראל, אשר מתמודדת שעה בשעה עם אתגרים מורכבים ביותר. הביקורת נשמעת מכל כיוון, רובה לגיטימית וצודקת. אך חלקה משתלחת, משתלחת מדי, ובעיקר עושה עוול לעשרות אלפי שוטרים, לוחמי משמר הגבול ומתנדבים שעושים לילות כימים כדי לשמור על ביטחונכם.

"אנו מקבלים בהבנה את הביקורת על הטיפול המשטרתי בשלבים הראשונים של האירוע, שבעקבותיו הוקמה ועדת בדיקה, על מנת להגיע לחקר האמת, להפיק לקחים ולתקן את הדרוש תיקון. הוועדה הגישה אתמול את המלצותיה, הכוללות מסקנות אישיות ומסקנות מערכתיות בכל הקשור להתנהלות המוקד".

"המפכ"ל אימץ את המסקנות במלואן והורה על צעדים פיקודיים משמעותיים כלפי המפקדים, הקצינים והשוטרים שהיו מעורבים בטיפול בשיחה שנתקבלה במוקד – בין במעורבות אישית וישירה ובין במעורבות מכוח אחריותם הפיקודית – ואף הורה על העברה לאלתר מתפקידם של המעורבים, ובהם גם קצינים בכירים".

"משטרת ישראל היא ארגון שהמשמעת והערכים הם נר לרגליו" מסכמים, "ולא נתפשר על סטייה מערכים ומנורמות מקצועיות אלה".
רצח צהל שיחה נערים חוטפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד