כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

אריאל נגד שלח: הצבא לא יכריע בגיוס נשים

ערר של שר השיכון נגד הצעתו של שלח להותיר בידי הצבא את ההחלטה על גיוס אישה שהצהירה על אורח חיים דתי

אריאל נגד שלח: הצבא לא יכריע בגיוס נשים

לאחר שביום ראשון התקבלה בממשלה הצעתו של ח"כ עופר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד, על פיה יוכל הצבא לשפוט בעצמו במקרה בו יתברר כי מועמדת לשירות צבאי הציגה נתונים כוזבים כשהצהירה על פטור מטעמי דת, ולא יזדקק לדון בביטול הפטור בפני בית משפט כפי המצב החוקי הקיים כיום, הגיש שר השיכון אורי אריאל ערר על החוק, ובכך הביא לביטול העלאתו המתוכננת למליאה היום (ד).

אריאל נימק את הגשת הערר בכך שעל שולחנה של וועדת חו"ב מונחות תקנות זהות לנוסח החוק 8ומשכך אין צורך לעגן את התקנות בניסוח החוק.

"ברצוני להגיש ערר בממשלה על החלטת הוועדה", כתב אריאל, "מאחר ועל שולחן ועדת חוץ וביטחון בכנסת מונחות תקנות אותן הגיש משרד הביטחון, הנותנות מענה מדויק לצרכים כפי שהחוק מציע. מאחר וכך, מדובר בחוק מיותר וראוי להמשיך ולדון בתקנות בוועדת החוץ והביטחון בכנסת".

יצויין, כי הצעת החוק של שלח מקנה לצבא את שיקול הדעת לבטל את הפטור הניתן לנשים המצהירות על כך שהן מקפידות על אורח חיים דתי ובשל כך הן נפטרות מחובת השירות הצבאי. על פי הצעת החוק, יוכל הצבא להורות על עיון חוזר בפטור שניתן מטעמי הכרה דתית שהושג במרמה מבלי שיזדקק להגיע לבית המשפט. משמעות הדבר היא כי שיקול הדעת לגיוס בנות דתיות וחרדיות יינתן לצבא. כאמור, שר השיכון ניצל את סמכותו ומנע את העלאת הצעת החוק למליאה בשלב זה.
אריאל חוק צבא גיוס נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד