י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ירידה דרסטית בגיוס חרדים מאז החוק החדש

המספרים נחשפים: בדיון שהתקיים בועדת המעקב אחרי חוק השוויון בנטל, הציג הצבא את הפילוח המדויק של מתגייסים חרדים בשנה האחרונה • לעומת הרבעונים שלפני 'חוק הגיוס' בהם התגייסו כ-600 ומעלה, הרבעון בו נחקק החוק רשם ירידה של 30%, וצניחה נוספת נרשמה ברבעון האחרון • המחזור השנתי דווקא עלה ב-25 אחוז • בחדו"ש מאשימים: את יש עתיד

ועדת שקד. צלם: דוברות הכנסת
ועדת שקד. צלם: דוברות הכנסת

נתוני האמת נחשפים: במהלך דיון שהתקיים היום (ד) בועדת המעקב אחרי חוק השיוויון בנטל בראשות ח"כ איילת שקד, נמסרו על ידי הצבא נתוני הגיוס בקרב הציבור החרדי בין הרבעונים בשנה האחרונה, המעידים על ירידה של יותר מ-50% בגיוס החרדים לצבא במהלך השנה ובעיקר בחודשים שחלפו מאז נחקק החוק ואושר במליאת הכנסת.

בסה"כ בשנת הגיוס שהחלה בחודש יולי 2013 עד ליוני 2014 היו 1972 מתגייסים חרדים.

רבעון 1 – יולי-ספטמבר 2013 – התגייסו 601 חרדים;

רבעון 2 - אוקטובר-דצמבר 2013 – התגייסו 634 חרדים;

רבעון 3 – ינואר–מרץ 2014 – התגייסו 443 חרדים;

רבעון 4 – אפריל–יוני 2014 – התגייסו 294 חרדים.

כזכור, החוק לשויוון בנטל אושר במליאת הכנסת בחודש מרץ 2014 אולם הליכי חקיקיתו גרמו לסערה ציבורית רבה כבר בחודשים שקדמו לו. ואכן, על פי הנתונים ניתן לראות בבירור את השפעת הסערה הציבורית כאשר בחודשים ינואר-מרץ פחתו אחוזי המתגייסים החרדים בכרבע ומחודש מרץ - לאחר חקיקת החוק - ירדו אחוזי הגיוס לפחות מחצי ביחס למספר המתגייסים במחצית הראשונה של השנה.

לעומת זאת, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה - חלה עלייה בגיוס, בשיעור של כ-25 אחוזים.

יצויין, כי בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בוועדה, ציין ח"כ פרוש את הירידה שחלה במהלך חצי השנה האחרונה והזכיר כי התריע על כך מראש. "אם אתם זוכרים את מה שאמרנו לפני חצי שנה, אתם יכולים להבין מדוע יש ירידה", הסביר. ח"כ יוגב מהבית היהודי הוסיף והגדיר את החוק כ'חוק פיגוע'. "החוק הזה פגע קשה ביחסים שבין הצבא למתגייסים החרדים", אמר יוגב.

גם בארגון חדו"ש שהתנגדו למתווה החוק אותו קידמה יש עתיד, מיהרו היום למתוח ביקורת קשה לאור הנתונים שנחשפו.

"כל נסיונות ההסתרה שעשה הצבא לא מכסים על העובדה שחוק הגיוס גרם לירידה דרמטית בתהליך השילוב של הציבור החרדי. כל זאת, מפני שיש עתיד התעקשה על חוק ריק מתוכן שכולל סנקציות פליליות וסרבה לחוק יעיל ואמיתי שיבוסס על סנקציות כלכליות". אמר מנכ"ל העמותה אורי רגב. הוא הוסיף כי לאחר שעבר החוק על משרדי הממשלה וכל הגורמים לעשות הכל בכדי למנוע את הקרע שיתרחש באם יגיע הצורך להפעיל סנקציות כנגד הציבור החרדי.
חרדים גיוס מעקב שקד אחוזים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד