כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מחיר תפילה: 1 ש"ח, מנוי ב-50, חיילים בחינם

יוזמה מקורית בבית הכנסת 'שבתי' בבית וגן: מחירון תפילות כדי לכסות את חובות המקום • ומי פטור מתשלום?

צילום ארכיון: יעקב כהן
צילום ארכיון: יעקב כהן

עקב המצב הכלכלי והירידה הדרסטית בתרומות למוסדות תורה ובתי כנסת, הודיעו גבאי בית הכנסת "שבתי בבית ה" בשכונת בית וגן בירושלים, כי המקום נקלע למצוקה כלכלית ומעתה ייאלצו המתפללים לשלם על כל תפילה שקל אחד, כל המתפללים מחויבים לשלם, חוץ מחיילים, נכים ובני ישיבות גדולות.

במודעה שנתלתה בבית כנסת נכתב כי הוצאות בית המדרש "שבתי" מגיעות ל-6729 ש"ח בחודש, והן כוללות בין השאר שכירות המקום, הוצאות החשמל וארנונה, מים ונקיון. לעומתן, ההכנסות של העליות לתורה מידי חודש הם רק כ-2540 ש"ח, ואינן מכסות את הוצאות בית הכנסת.

בשל כך, מצהירים הגבאים במודעה: "מתפלל יקר!! 'שבתי' הופך להיות בית הכנסת בתשלום". והם מצרפים מחירון, 1 ש"ח לכל תפילה, מנוי חודשי לימי החול 50 ש"ח, מנוי חודשי כולל שבת וחגים 100 שקל.

במודעה אף נכתב מי הם הפטורים מתשלום זה, והם: ילדים עד גיל בר מצווה, בחורי ישיבה גדולה (תלמידי ישיבה קטנה חייבים בתשלום), חיילי צה"ל ונכים,

עוד מצויין במודעה, כי אמנם על התשלום אין אכיפה, אבל הוא חובה כדי שלא להיכשל באיסור גזל. את המודעה מסיימים הגבאים בתקווה ש"ה' הטוב יענה ברחמיו לכל הנושאים בעול החזקת מקום תפילה בציבור".
תפילה מחיר שבתי בית וגן עלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד