י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

לאחר ההפגנות הסוערות: כתבי אישום נגד 3 קטינים

בעקבות ההפגנות הסוערות בירושלים אתמול, הוגשו כתבי אישום נגד 3 קטינים על התפרעות ותקיפת שוטרים • וידאו

צלם: עזרא לנדאו
צלם: עזרא לנדאו

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לפני זמן קצר (ד) לבימ"ש השלום לנוער בעיר כתבי אישום נגד 3 קטינים בגין עבירות שונות שנעשו במהלך ההפגנה שהתרחשה אתמול באזור גשר המיתרים בירושלים בעקבות רצח שלושת הנערים. שני קטינים, בן 17 מבית שמש ובן 14 מירושלים, מואשמים בהתפרעות ובתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות. הקטין הנוסף, בן 14 מנתניה, מואשם בהתפרעות ובניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.

על פי כתבי האישום, בין השעות 15:30 ל-18:30, בעקבות רצח שלושת הנערים על ידי טרוריסטים, התאספו כ-500 פעילי ימין באזור גשר המיתרים בירושלים והחלו לצעוד לכיוון כיכר צה"ל שבירושלים תוך שהם, בין היתר, חוסמים את נתיב הרכבת הקלה ברחוב יפו. במהלך התהלוכה קראו המפגינים קריאות גזעניות כנגד ערבים כגון "מוות לערבים".

בכתב האישום הראשון מתואר כי כשהמפגינים הגיעו לכיכר ציון בסמוך לשעה 18:00, הנאשם, בן 17 מבית שמש, עמד עם אנשים נוספים על פסי הרכבת הקלה. הנאשם ושאר המפגינים התבקשו על ידי שוטרים לפנות את נתיב הנסיעה של הרכבת. הנאשם סירב ולאור כך ביקשו השוטרים לעצור אותו ולפנותו מהנתיב. הנאשם התנגד למעצר וניסה לברוח. כשנתפס, חבט באגרופו בשוטרים. מפגינים נוספים משכו את הנאשם מידי השוטרים על מנת לשחררו. בעקבות כך, שוטר נוסף הצטרף למעצר כדי לסייע לשוטרים. השוטר הנוסף ניסה לאזוק את הנאשם והנאשם חבט גם בו. הנאשם מואשם בהתפרעות ובתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים

ההפגנות בירושלים. צילום: עזרא לנדאו

בכתב האישום השני מתואר כי כשהמפגינים הגיעו לכיכר ציון בסמוך לשעה 18:00, הם התבקשו להתפזר מהמקום על מנת לפנות את נתיב הנסיעה של הרכבת. הנאשם, בן 14 מירושלים, היה חלק מהמפגינים שסירבו להתפנות מהמקום. הנאשם בעט בשוטר שביקש לפנותם. במהלך מעצרו, ניסו המפגינים לחלץ את הנאשם מידי השוטרים שנאלצו לקרוא לכוחות נוספים על מנת להביא את הנאשם לתחנת המשטרה. הנאשם מואשם בהתפרעות ובתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.

בכתב האישום השלישי מתואר כי כשהגיעו המפגינים בסמוך לשעה 18:00 לאזור כיכר ספרא בירושלים, הנאשם, בן 14 מנתניה, השליך אבן לעבר שוטר שהיה במקום בכדי לשמור על הסדר הציבורי. הנאשם מואשם בהתפרעות ובניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.

הפרקליטות ביקשה לשחרר את הנאשמים בתנאים מגבילים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.
את כתבי האישום הגישו עו"ד לי-זו וולפוס ועו"ד מרים בן-גל מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי).
אישום פלילי תקיפה מפגין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד