י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

משרד המשפטים: חקירה פלילית נגד גזענים

מאז אותרו הגופות מצטברות עוד ועוד תמונות הקוראות לנקמה במרצחים, צה"ל יטפל בחומרה ומשרד המשפטים יחקור; בן גביר מגנה

ההתפרעויות
ההתפרעויות

בימים האחרונים, מאז אותרו שלושת תלמידי הישיבה החטופים כשהם ללא רוח חיים לאחרו שנרצחו, פורסמו ברשתות החברתיות תמונות של חיילים, וכן של אזרחים נוספים, הדורשים לנקום את רצח הנערים שנחטפו.

בעקבות כך, בצה"ל מבקשים להבהיר, כי אם חיילים מעורבים בשליחת תמונות גזעניות ובקריאה לפגיעה בחפים מפשע הרי שמדובר באירוע חמור שאינו עולה בקנה אחד עם המצופה מחיילי צה"ל וכי כל מקרה שייודע למפקדים יטופל במלוא החומרה.

"צר לנו כי תחושת העצבות הלאומית מנוצלת על-ידי גורמים פוליטיים להסתה ולקשירת משרתי צה"ל לתופעה מסוג זה. חופש הביטוי ברשת החברתית לא מהווה תחליף לשיח פיקודי המתבקש במקרים מעין אלו".

עוד מוסיפים בצה"ל, כי "המפקדים הונחו לנקוט יד קשה כנגד המעורבים ולפעול למניעת התופעה בהמשך".

גם בחברה האזרחית כולה נשמעו קריאות רבות לנקמה, כמו כן נפתח דף פייסבוק שקרא לנקום בערבים בעקבות הרצח המתועב של נפתלי פרנקל (16), גיל-עד שער (16) ואייל יפרח (19) הי"ד.

בעקבות כך, הודיע משרד המשפטים כי יפתח בחקירה פלילית כנגד המסיתים לאלימות ולהסתה לגזענות, ובכלל זה פרסומים הכוללים קריאות לפגיעה בחפים מפשע.

לבקשת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה לפתוח בחקירה בגין חשדות אלה, החליט ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה ניצב מני יצחקי כי החקירה תתנהל ביחידת הסייבר הארצית בלהב 433.

"הפרקליטות והמשטרה רואות בחומרה רבה הסתה שכזו, בין אם היא מכוונת כלפי יהודים ובין אם היא מכוונת כלפי ערבים, ועל כן ייפתחו חקירות פליליות בנושא זה".

עו"ד איתמר בן גביר מתרעם על ההחלטה התמוהה לדבריו, ופונה לפרקליט המדינה: בוקר טוב שי ניצן. אחרי מאות דברי הסתה ברשת של ערבים ושמאלנים שקראו וקוראים לפגוע במתנחלים ותלונות נסגרו על ידי הפרקליטות בגלל חשיבות חופש הביטוי, נזכרו בפרקליטות לפתוח בחקירה רק בעקבות התעוררות הימין ברשת. הפרקליטות פועלת ממניעים גזעניים נגד יהודים!"
צהל גזענות תמונות התפרעות נקמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד