כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ת"א מתקפלת: העירייה משכה עתירתה נגד סער

עיריית ת"א, שהתנגדה בחריפות להחלטתו של שר הפנים להורות על סגירת המרכולים בשבת, הודיעה על משיכת עתירתה כנגד ההחלטה

התקפל? רון חולדאי, צילום: פלאש90
התקפל? רון חולדאי, צילום: פלאש90

עיריית ת"א משכה היום (ד') את עתירתה לבית המשפט העליון כנגד החלטת שר הפנים, גדעון סער, שהורה לסגור את המכולות והסופרים בשבת.

בהודעה נכתב כי: "בהחלטתו של שר הפנים ביחס לחוק העזר לתל אביב-יפו (פתיחתן וסגירתן של חנויות), אישר שר הפנים חלק מהתיקונים לחוק העזר. לפיכך, ואף כי המבקשת עודנה סבורה, בכל הכבוד, כי פסק דינו של בית המשפט הנכבד קמא שגוי, כמפורט בהודעת הערעור, אין המבקשת רואה טעם בהמשך ניהול הערעור לעת הזו" נכתב בעתירה.

יו"ר התאחדות הסוחרים יאיר קורח, קובי ברמר מפורום בעלי המכולות ובעלי המכולות בת"א מסרו בתגובה "אנו מודים לעיריית ת"א והעומד בראשה, רון חולדאי, שסוף סוף הסכימו לתמוך בעסקים הקטנים ומאפשרים לנו לקחת יום חופש פעם בשבוע.

"חשוב לומר את זה באופן חד וברור - העירייה ובעלי הרשתות ניסו להציג את המאבק המתמיד שלנו כמאבק דתי. אין פה מאבק דתי, יש פה מאבק על פרנסה. גם אנחנו רוצים לצאת לבלות בשישי בערב ולבלות עם הילדים בים בשבת בבוקר.

"אם יאפשרו לרשתות הענק להישאר פתוחים בשבת, בעלי המכולות הקטנים יהיו מחויבים להישאר פתוחים גם הם בשביל לשמור על חוג לקוחותיהם. זה אבסורד, העירייה והטייקונים רוצים להפוך אותנו לעבדים – תנו לחיות כמו בני אדם".

כזכור, לפני כמה ימי,ם בהחלטה תקדימית ומנומקת בארוכה החליט שר הפנים גדעון סער להתערב על פי סמכותו ולבטל סעיפים בחוק העירוני שאושר ע"י עיריית תל אביב המתירים באופן רשמי לפתוח מרכולים בשבת. יחד עם זאת שר הפנים אישר סעיפים אחרים, בנוגע לפעילות המתחמים המסחריים בנמל ת"א, נמל יפו ו"מתחם התחנה" – בנווה צדק ו"חנויות הנוחות" הצמודות לתחנות הדלק בשבת.

הצורך בחקיקת חוק העזר נוצר בעקבות פסיקת בית המשפט העליון בערעור בעלי המכולות.







תל אביב סער עתירה חולדאי מרכולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד