י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חיילי נח"ל חרדי נכלאו בשל תמונת 'נקמה' בפייסבוק

חיילים מגדוד הנח"ל החרדי נשפטו למחבוש בעקבות תמונות שפרסמו בפייסבוק ובהן קריאה לנקמה • "מתייפים בעיני אנטישמיים"

חיילי נח"ל חרדי נכלאו בשל תמונת 'נקמה' בפייסבוק

ארבעה חיילים נשלחו הבוקר למחבוש לאחר שפרסמו תמונות בפייסבוק ובהן קריאה לחיסול מחבלים. הארבעה, לוחמים בגדוד נצח יהודה – הנח"ל החרדי- של חטיבת כפיר, נשפטו בידי סמג"ד הנח"ל החרדי לעשרה ימי מחבוש, וזאת בגין עבירה של "פגיעה במשמעת".

בתמונה שפרסמו שניים מהם הם נראים מאחורי דף בו נכתב "ביבי תן לנו לחסל את המחבלים".

"המערכת הצבאית מנסה לטפל במחאה האינטרנטית עם המקרה הלא נכון, והחליטה לעשות חשבון עם החיילים הלא נכונים", אומר בתגובה עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המסייע משפטית לחלק מהחיילים שנשפטו. "הדברים שהלוחמים העלו אינם מגלמים שום עבירה. מדובר בלוחמים טובים וחיילים למופת. אנו קוראים לשלטונות הצבא לבטל לאלתר את ההליך המשמעתי שהתקיים כנגדם ולהשיבם לפעילות המבצעית בהקדם".

מנכ"ל חוננו שמואל (זנגי) מידד אומר בתגובה: "מדינת ישראל שולחת חיילים שלה לחזית, אבל היא אינה מבינה או אינה רוצה להבין את מצבם, ולכן היא שופטת אותם, מענישה ואינה מגבה אותם. היא מתנהלת כך כדי להתחנחן ולהיראות יפה כלפי גורמי חוץ העויינים אותנו, חלקם ממש אנטישמיים, וכל זאת על חשבון חייליה. המצב הזה מהווה סכנה מוחשית וקיומית, הוא מכשיל את עמידתנו כלפי האוייב, והוא חייב להשתנות מיידית".

יש לציין כי במהלך הימים האחרונים, מאז התגלו גופות הנערים גיל עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח הי"ד, פרסמו מאות חיילים תמונות דומות ברשת הפייסבוק ובהן קריאה לנקמה וחיסול הטרור. רבים מהם הביעו ביקורת על כבילת ידיהם בידי הפיקוד הצבאי.

תמונת החיילים מהפייסבוק
פייסבוק גזענות נקמה נחל חרדי מחבוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד