כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

חסידי סאטמר נגד האדמו"ר "עזות נוראה"

חסידי מהרי"י מסאטמר תוקפים בחריפות את דברי האדמו"ר מהר"א על משפחות הנרצחים • "הרבי 'ויואל משה' זיע"א היה רך לבב ורחום על כל, מעולם לא השמיע ביקורת, רק התפלל על היהודים שיינצלו מהצרה" • "לומר על יהודים תמימים שומרי תורה ומצוות שעדיין נמצאים בתוך ימי האבל שהם אשמים על רציחת ילדיהם? זו עזות נוראה"

האחים האדמו"רים מסטמאר.
האחים האדמו"רים מסטמאר.

חסידי סאטמאר מפלג המהרי"י מסאטמר הודיעו כי הם מתנערים מדרשתו של האדמו"ר המהר"א מסאטמר שדיבר בגנות משפחות החטופים. חסידי האח לא חוסכים בביטויים חריפים, והם אומרים כי זו בושה שהאדמו"ר מהר"א מסאטמאר סמך את דבריו הללו על שיטתו של ה'ויואל משה' מסאטמאר זי"ע.

כזכור אמש (ד') התפרסמה ברשתות החברתיות הקלטה מדרשתו של האדמו"ר מהר"א מסאטמאר בהיכל הישיבה, בה הוא תוקף קשות את הורי הנרצחים - שעדיין יושבים שבעה על השבר הנורא שפקד אותם.

רבבות חסידי סאטמר בכל רחבי העולם והארץ ששמעו את ההקלטה נחרדו. "הרבי זי"ע (רבי יואל) היה רך לבב ורחום על כל, תמיד היה מצטער בצרתם של אחרים, ואפילו על יהודים מהמזרחי ידועים עובדות רבות שבעת צרתם העניק להם כל העזרה שביקשו ממנו. איך אפשר לומר ליהודים בשעה שמתם מוטל לפניהם שהם אשמים בכך? אפילו אם יהיו נכונים הדברים - מי נתן היתר להאדמו"ר מהר"א לדבר ככה בעת צרה?"

"הרבי זי"ע מעולם לא השמיע ביקורת, רק התפלל על היהודים שינצלו מהצרה", אומר בכאב אחד מזקני חסידי סאטמאר, שעוד למד בישיבה אצל הרה"ק מסאטמאר לפני השואה.

כידוע, לאחר מלחמת ששת הימים, הרבי זצ"ל ניהל מערכה כבידה נגד הציונים והנגררים אחריהם (אבל רק לאחר המלחמה, בשעת המלחמה הוא נמנע מלהביא דעתו בפומבי), הוא דרש דרשות רבות נגד אלו שאומרים שהקב"ה עשה ניסים לציונים ואמר אז באחד הדרשות המפורסמות: "האיך יכולים לשמוח בשעה זו ולומר שהיה שם ניסים, מי יודע כמה יהודים נהרגו בתוך המלחמה, כמה אלמנות ויתומים נשארו מההרוגים בשדה קרב, האיך אפשר לשמוח?"

"לבו הרך של הרבי דרש ממנו קודם כל לדאוג לשלומם של היהודים, לא משנה איפה הם גרים או לאיזה מפלגה הם משתייכים, יהודי נשאר יהודי אצלו תמיד", מסכמים החסידים.

"נכון שהרבי מסאטמר האשים את הציונים וממשלת המינות שהם המה המביאים את רוגזם של הערבים על היהודים, ועל ידי זה תושבי ארה"ק נמצאים תחת סכנה אדירה מצד הערבים, וגם ביאר כן בספריו הקדושים 'ויואל משה' ובספר 'על הגאולה ועל התמורה', אבל לומר על יהודים תמימים שומרי תורה ומצוות שעדיין נמצאים בתוך ימי האבל שהם אשמים על רציחת ילדיהם? זו עזות נוראה".

דבריו החריפים של המהר"א אמש בהיכל הישיבה.


סאטמר התקפה חריפה הנרצחים מתנערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד