כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

איזה 'צווי דינים' מצא ר' אברהם יהושע בש"ס?

מי הח"כ מש"ס שזעק 'יחי המשיח?' • מדוע בכתה הרבנית עדינה? • אלו חסידויות נאבקות על לוגו? • וכמובן: פינת החידות

איזה 'צווי דינים' מצא ר' אברהם יהושע בש"ס?

מדוע בכתה הרבנית עדינה?
• שבוע קשה במיוחד עבר על לייבל'ה, שהעתיר בתפילה כל העת לשלומם של החטופים, עד שנודע על מציאת גופותיהם. השם יקום דמם. מובן מאליו שלייבל'ה הטביע את יגונו בהשתתפות בהלוויה ההמונית, החל מאלעד וכלה במודיעין, שם נפרד גם מנשיא המדינה שימון פרס, בהנחה שלא יזכה לשמוע את הגיגיו המחכימים יותר.

לייבל'ה צעד בחום הכבד בעיר אלעד אחר מיטתו של איל יפרח הי"ד, והאזין להספדים ברוב קשב. למרות אווירת הצער, לא שכח לייבל'ה לרגע את מקצועו, וכאשר ראש העיר ישראל פרוש עלה להספיד בדמעות שליש, ניסה לייבל'ה לתעד את הדמעות מבעד למשקפי השמש של ה'ראיס', שנחשפו לראשונה במדור, עם זאת, התפלא לייבל'ה לגלות כי כאשר הגיעה הלוויה למודיעין הסיר פרוש את משקפיו.








• לאחר ההלוויה, צפה לייבל'ה בספדן גדעון מוקיר שבת סער, משוחח עם יו"ר 'דגל התורה' משה גפני. לייבל'ה מצדיע לסער שהפך השבוע ליקיר החרדים, בזכות אכיפת סגירת המרכולים בשבתות בתל אביב.





• גם בימי ה'שבעה' שקד לייבל'ה על משמרתו באלעד. היום הגיע למקום נשיא המדינה הנכנס רובי ריבלין, ומי שהקדימה אותו והגיעה לתאם ולסדר את הביקור, היא הרל"שית הוותיקה של רובי ומי שממשיכה איתו לבית הנשיא - רבקה רביץ, אשת המ"מ של ביתר.

• עוד במנחמים: המסמס בדימוס בני מינצר, שתועד במצלמתו של משה גולדשטיין כשהוא מסתודד עם ישראל כהן. מינצר, שלאחר נישואיו החל לשקוד על תלמודו בכולל, ככל הנראה התפלפל בלימוד עם כהן בסוגיית 'אין פודין את השבויים'.





• ואפרופו הלוויה: ביום שלישי היה אמור להתקיים טקס קבלת תארים ל-240 בנות במכללה החרדית ירושלים בראשות הרבנית עדינה בר שלום. בשל רגישותה הרבה, חפצה הרבנית לבטל את הטקס, אלא שההחלטה התקבלה בשעה מאוחרת אחר הצהריים והבנות כבר החלו להגיע. בתגובה, פרצה הרבנית בר שלום בבכי מר. לייבל'ה הגיש טישיו והשתתף בצערה.

למחרת, נערך הטקס באיחור של יום, ובו חיכתה לרבנית הפתעה נוספת: הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו הפתיע והגיע - למרות שהיה אמור מלכתחילה לשהות בחו"ל. לדברי הרב הוא "לא בא כרב אלא כאבא", מה שגרם לרבנית להודות לו על השתתפותו, להתרגש מבואו, ולכבדו בנאום שלא מן המנין.

ומי הנחה את הטקס? הפרשן, הדובר וה'משפיע' משה גלסנר, שסיפק הופעה שהדהדה עד ז'נבה.





• ואם בגר"ד לאו עסקינן, הרב הראשי שעשה את דרכו לניו יורק - ממנה שב לאחר יממה וחצי בעקבות הלווית הנרצחים - הספיק לקפוץ ולבקר אצל האדמו"ר מסקווירא. קובי אלתר, העוזר הצמוד, דאג לשמור על עמדה סמוך לאוזנו של הרב.



הרב זאב והרב סולובייצ'יק

באיזו מסיבה חגג ר' שלום בער?

הווטסאפ תוסס, מלחמת הלוגו והיאכטה של בני
• קבוצות הווטסאפ המובילות במגזר געשו גם השבוע: בעוד בקבוצה הנחשקת 'המושכים בחוטים' התנהל ויכוח חריף במיוחד בין סגן ראש העיר אלעד צוריאל קריספל ובין העיתונאית מבית YNET טלי פרקש, בסוגיית מעמדה של האישה החרדית והלימודים האקדמיים, הרי שבקבוצת 'המשפיעים' בחרו לנטוש את לימודי האנגלית בשיאם, ובעוד הם מתענגים על הצ'ולנט של אליז מבית ישראל, הובאה למקום עוגת יום הולדת לחבר הקבוצה ושדרן 'קול ברמה' אבי מימרן. לייבל'ה מאחל מזל טוב, ותוהה האם הופשרו היחסים בין ראש הקבוצה הדובר ל'דובר העיר'?





• בחצרות החסידים יחגגו בשבוע הבא במרכז האירועים 'גן ההדסים' את שמחת החתונה לבתו הראשונה של האדמו"ר מאונגוואר מודיעין עילית עם בנו של הרה"צ הרש"ש מנדבורנה. אממה, לייבל'ה גילה ששני סמלים הונפקו לשמחה - הראשון מבית אונגוואר והשני מחצר היוצר של הרש"ש נדבורנה.

לייבל'ה משאיר את הבחירה בין הסמלים בידי הגולשים ובידי חיים שפירא - האמון על ניהול החתונה. למזלו, יום ההולדת של החתן חל גם הוא באותו יום, ובאונגוואר מתבקשים להכין גם עוגת יום הולדת.








• אלי ישי יורד לעם: ביום שישי האחרון הגיע ישי לחוף ימה של אשדוד, כשהוא מלווה בשדרן ובמגיש 'הכוורת' עמי מימון ובראש העיר אשדוד יחיאל לסרי, שם הצטלמו לבקשת המעריצים.





• ואילו הקולגה הש"סי אריה דרעי, שנסע לשפוך צקון בציון הרבי מחב"ד זצ"ל, נצפה אמש בשמחת שבע ברכות לבן הנגיד הרב אהרן וולפסון. דרעי השתתף בעריכת השמחה כאות הוקרה על ה'שבע ברכות' לבתו באש התורה שיזמו הוולפסונים, והוא נצפה מברך על הכוס. גם ה'ראיס' של חברון, הגאון רבי יוסי חברוני, לא החמיץ את האירוע.





• כוכב הזמר המזרחי אליקם בוטה נפגש השבוע עם רוה"ע בית-שמש משה אבוטבול. בוטה, תושב מושב אשתאול הסמוך לבית-שמש, העניק למוישה את אלבום הביכורים שלו "קול פעמונים", שיצא לא-מכבר. אבוטבול הודה לבוטה, וציין כי האזין כבר לאלבום ברוב קשב מספר פעמים, ואף ציין כי הוא מתכוון לנסות את מזלו בכתיבת מילים לשיר.





• רב הסלבס מרדכי חסידים, הזמר קובי פרץ והצלם אהרן והב [שמגיע לו מזל טוב לאחר שהחל לעבוד בבנא משקאות] יצאו אמש למסעדה לחגוג, וצירפו לשורותיהם את אהרן מחנות המשקאות בורדו.





• קובי איזק נתפס כשהוא 'עושה שבת' במעדני זהב גאולה בירושלים.





• לסיום, בני מחלב האגדי, שכר השבוע יאכטה למען חברו מני קרויס, הידוע מרחבי הרשת כמתפנק סדרתי באילת. לדברי איש הסקופים בשני ורביעי נתן משי, קרויס מהווה איש סודו של מחלב, ובשל כך זכה לצ'ופר המיוחד.

בני החבורה חגגו בחוף ימה של הרצליה יחד עם שיפודים לוהטים עטופים במיטב בשרי השוק. לייבל'ה הוזמן אך לא השתתף מסיבות אישיות ומחוסר מקום באוטו, ליתר ביטחון הוא שלח את החזן אהוב המדור דובל'ה הלר להרביץ קטעי חזנות אל תוך הלילה והווטסאפ.



ביקורת עיתונות:
• לייבל'ה פתח ביום שישי האחרון את עיתון 'המודיע', ושמח מאוד לקרוא כי ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הבטיח לחבר מועצת העיר ירושלים מטעם חסידות 'גור' כי יפעל למנוע את חילולי השבת בעיר הקודש והמקדש.

ביום ראשון לייבל'ה גילה שיש קורא חדש לעיתון 'המודיע' השמרן, הלא הוא יו"ר האופוזיציה בעיריית ירושלים פפה אללו, ששלח מכתב לברקת ובו שאל האם הפרסום בהמודיע נכון. לאור הממצאים החדשים, בטוח שבעיתון 'המבשר' שוקלים לעשות מנוי חינם לרחל עזריה.








• ביום שלישי האחרון 'לייבלה' הוציא מתיבת הדואר שלו את עיתןן 'יתד נאמן' המופץ חינם, וגילה כתבת יח"צ מדהימה מבית קופת חולים 'מכבי' על פני כפולת עמודים. יודעי סוד לחשו באוזני לייבל'ה כי קיים קשר הדוק למאבק המתמשך בין מנויי הקופות ולתוצאות המפקד האחרון, וכידוע ליודעי ח"ן. עיתונות במיטבה כבר אמרנו.



.

פינת המזל טוב:
• הרב יצחק רוזנבלום, עורך מוסף 'קולמוס' במשפחה, לרגל הולדת בנו בשעטו"מ.

• שרוליק וינברגר, האיש והאגדה ומי שעולם המוזיקה החסידי נמצא בכיסו כנכס צאן ברזל, חבק הבוקר את בנו בכורו. בשבת הקרובה יתקיים 'שלום זכר' ענק בירושלים, אך לייבל'ה טרם הבטיח את השתתפותו.

• השפית הנודעת מירי זורגר לרגל שמחת אירוסי בתה.

• מנחם כהן, מפיק המוזיקה החסידית, לרגל שמחת נישואיו הערב במרכז הקונגרסים - בנייני האומה בירושלים, עם הכלה לבית משפחת בן-טוב, נכדתו של קורא המזוזות זצ"ל.





• וגם המפיק והאמרגן של הזמרים בארגון החסד 'בלב אחד', דובצ'ה אזולאי, נישא השבוע במרכז האירועים 'קונקורד' בבני ברק. זמרים רבים מהתעשייה הגיעו לשמח ולהרקיד.

פינת החידות:
• מי הוא ראש לשכת סגן ראש העיר מ'דגל', שהכתיר השבוע את העיתונאי התימני ואיש ש"ס ל'דובר הפלס', ומדוע טען האחרון שאינו מקבל תמורה מנתי גרוסמן?

• איזה ח"כ הודיע במליאה על רשת המרכולים 'פי אם, פי אם' [הראשון בציירה, השני בחיריק]?
הלוויה שס לייבלה חטופים אברהם יהושע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד