י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

יכה מוטי בנפתלי: יוגב תוקף את החוקה של בנט

הבית מתפרק? סיעות הבית היהודי מתפצלות למול החוקה החדשה • הסיבה: בנט אחרי לפיד - יותר מידי סמכויות ליו"ר • כל הפרטים

וכך היה מונה, יוגב, פלאש90
וכך היה מונה, יוגב, פלאש90

לאחר שהביע בפומבי את בקורתו כנגד הצעת החוקה של בנט למפלגת הבית היהודי מפרסם ח"כ מוטי יוגב את סעיפי התנגדותו המפורטים כנגד הצעת החוקה אותה מנסה לקדם בנט. הסעיף המרכזי אותו דורש יוגב להכניס - נטילת הסמכויות מידי יו"ר המפלגה, והעברתם לידי מרכז המפלגה.

במכתב ששלח יוגב לחברי הסיעה נכתב כי אף הוא היה מעדיף שלא לעסוק בעניינים אלו בימים קשים שכאלה. "כולנו מזועזעים מרצח הנערים" כותב יוגב " אייל, נפתלי וגיל-עד הי"ד, שולחים חיזוק ותנחומים למשפחות יפרח, פרנקל ושער. מלכתחילה העדפתי שלא לעסוק בימים אלו בענייני מפלגה פנימיים, אך לצערי נכפה עלינו לוח זמנים מפלגתי."

"דיני ממונות בשלושה", ממשיך מכתבו ומפרט, "כך נפתחת מסכת סנהדרין, באמירה שאפילו נושאים פשוטים שבין אדם לחברו, ראוי שידונו ויוחלטו לא על ידי היחיד. קל וחומר בענייני ציבור. אין זה ראוי ואין זה נכון, לתת את סמכות ההחלטה בידי אדם אחד".

יוגב ממשיך ומפרט את התנגדותו למסירת עיקרי זכות ההחלטה בידיו של היו"ר בלבד מכיוון שלדבריו זו בעצם סמכות אינסופית. לטענת יוגב, מצב כזה יהפוך את המפלגה לשלטון יחיד העלול לקרב את הפיצול במחנה הציונות הדתית.

"על כן אני מציע", הוא הוסיף, "שבכל מקום בו נכתב שהסמכות הבלעדית היא של יו"ר המפלגה, ייכתב במקום זאת סמכות מרכז המפלגה או גוף שימונה על ידי המרכז."

כזכור, החוקה שקודמה ע"י בנט גררה התנגדות עזה לה הצטרף אף יו"ר סיעת תקומה שר השיכון אורי אריאל שבפניה לחברי הכנסת של המפלגה הכחיש פרסומים על פיהם בנט הבטיח לשריין עבורו את המקום השני.

אריאל הוסיף וטען כי ניסיונותיו לשבת עם ראשי הבית היהודי בכדי להביא לאיחוד מלא בין סיעות האיחוד הלאומי לסיעת הבית היהודי נתקעו לאחר שבבית היהודי לא שיתפו עמו פעולה. הוא הוסיף וציין כי לא ראוי לקדם חוקה לפני שהאיחוד בין הסיעות יושלם באופן מלא.

יצויין, כי גם ח "כ יוגב במכתבו הוסיף וציין כי ראוי לפעול קודם לאיחוד מלא עם סיעות האיחוד הלאומי ולצרף נציגים מהם לוועדת החוקה של המפלגה בכדי שהחוקה שתתקבל תהיה מוסכמת על כולם.
בנט יוגב הבית היהודי מריבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד