י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ערבים יידו אבנים - הישיבה הגיבה בטשולנט

ערבים פרצו בליל שבת לישיבת התפוצות בירושלים ויידו אבנים • בני הישיבה הגיבו בהתזת מים רותחים וטשולנט חם

ישיבת התפוצות הלילה. באדיבות המצלם
ישיבת התפוצות הלילה. באדיבות המצלם

פורעים פלסטינים חדרו במהלך השבת לישיבת התפוצות שבהר ציון.

במהלך סעודת ליל שבת, חדרו כ-15 מתפרעים פלסטינים תושבי סילואן בגילאי עשרים, לישיבת התפוצות שבהר ציון, ויידו אבנים לתוך חדר האוכל.

בני הישיבה שחששו שהפורעים נושאים נשק, נמלטו מהמקום בבהלה. לאחר זמן מה, כשהתברר שאין הדבר כך, שבו בני הישיבה, ותקפו את הפורעים, כשהם רוגמים אותם מכל הבא ליד, כולל כסאות ברזל, טשולנט חם ומים רותחים.

מספר פורעים נכוו והם נמלטו מהמקום.

יוסי ישראלי, תלמיד הישיבה מספר ל'בחדרי חרדים': ״תוך כדי שירת שבת נזרקו לעברינו אבנים, אנחנו ישר ברחנו וישר רצתי להזעיק את כחות הביטחון, אך הם הגיעו באיחור של חצי שעה, רק בנס לא היו נפגעים".

בשיחה ל'בחדרי חרדים' אומר ראש ישיבת התפוצות הגאון רבי אברהם גולדשטיין: "מדובר בתקדים. זו הפעם הראשונה שקורה דבר כזה בהר ציון. אנו ביחסים טובים עם כל הדתות במקום, אנו מקווים שהמשטרה תפעל בכל חומרת הדין בעניין הזה".

יצוין כי המשטרה שהגיעה לזירת האירוע מספרת כי זריקת האבנים תועדה במצלמות האבטחה באזור, והנערים המתפרעים מוכרים למשטרה מאירועים קודמים והם יפעלו למעצרם.

עם צאת השבת כינס ראש הישיבה את התלמידים וביקש מהתלמידים לשמור על איפוק ולא לנהוג באלימות בעקבות האירוע בליל שבת. כוחות משטרה מאבטחים כעת את אזור הישיבה.

בשבוע שעבר בעת שנערכה חתונה באזור אחר שעל ההר, פרצו למקום פורעים ערבים כדי לשבש את האירוע, רק לאחר זמן רב הגיעו כוחות המשטרה ופזרו את המתפרעים.










תלמידים התפרעות מזרח ירושלים הר ציון ישיבת התפוצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד