ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

אשדוד: ביטול חלקי של הלימודים במגזר החרדי

כוננות בדרום בעקבות הירי לעבר באר שבע והחשש להרחבת מעגל ירי הרקטות לערים נוספות • באשדוד בוטלו הלימודים והפעילויות לילדים במבנים לא ממוגנים - רובם במגזר החרדי • גם עם צאת השבת, נמשך הירי לעבר חוף אשקלון ועוטף עזה • השר נפתלי בנט: ״האסטרטגיה של 'שקט יענה בשקט' פוגעת בהרתעה הישראלית"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

חשש להרחבת מעגל הרקטות מעזה: לראשונה השבת, נורתה רקטה אל העיר באר שבע. בעקבות האירוע חוששים במערכת הביטחון מהרחבת מעגל הרקטות עד לאשדוד ובוטלו הלימודים במבנים לא מוגנים בעיר, מרביתם במגזר החרדי.

לעומת זאת, בעיר אשקלון בעקבות התייעצויות שנערכו הערב עם כל גורמי הביטחון, הוחלט לקיים מחר כסדרן את כל הפעילות בקייטנות הקיץ, בכל גני הילדים ובתי הספר.

אזעקה נשמעה היום אחר הצהריים (שבת) בבאר שבע ורקטה נורתה לעבר העיר. הרקטה יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל.

כך גם, מערכת כיפת ברזל יירטה רקטות שנורו לעבר חוף אשקלון ואופקים. כיפת ברזל יירטה את אחת הרקטות, השתיים האחרות התפוצצו בשטחים פתוחים.

בעקבות האירועים והמתיחות הודיעה עיריית אשדוד כי מחר לא יתקיימו לימודים או פעילויות חינוכיות אחרות במבנים שאינם ממוגנים בעיר, שרובם משמשים את מוסדות החינוך החרדי.

גם הלילה, עם צאת השבת, המשיך הירי לעבר המועצה האזורית שער הנגב ולעבר שטחי מועצת חוף אשקלון. מערכת כיפת ברזל יירטה שלוש רקטות. רקטות נוספות נורו לעבר המועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', קרא לממשלת ישראל לשנות את המדיניות שלה ולהגיב בתקיפות על הירי לעבר יישובי הדרום. "מדינה ריבונית חייבת לשמור על כוח ההרתעה שלה ולהגן על אזרחיה, כל אזרחיה, בכל מקום. לא ייתכן שהתגובה שלנו תגיע רק בעקבות טילים שיירו לבאר שבע, לאשדוד או לתל אביב", אמר אמש. לדבריו, ירי של המחבלים לעבר תושבי שדרות ועוטף עזה הוא חמור. "זהו קו אדום שאסור לעבור עליו לסדר היום, בדיוק באותה מידה שפוגעים בעיר גדולה בישראל".

על רקע ההחרפה במצב הבטחוני בדרום ולקראת ישיבת הממשלה מחר מפרסמים הערב (מוצאי שבת) שרי הממשלה את תגובתם להמשך הירי.

יו"ר הבית היהודי וחבר הקבינט השר נפתלי בנט אמר כי ימשיך לפעול כדי לקדם מדיניות של אפס סובלנות לארגוני הטרור ולהסתה של הרשות הפלסטינית.

״האסטרטגיה של ״שקט יענה בשקט״, אמר, "פוגעת בהרתעה הישראלית ומאפשרת לחמאס להתעצם מסיבוב לסיבוב. הבלגה מול ירי על נשים וילדים אינה עוצמה. איפוק מול הוצאה להורג של שלושה ילדים היא חולשה.

"מסוריה ועד ואדי ערה צופים בתושבי באר שבע שרצים למקלטים, מצפים לתגובה עוצמתית, ומפרשים את אי-הפעולה שלנו כחשש לפעול. מליון איש שצמודים למקלטים זהו מצב שאי אפשר להמשיך בו.

"תושבי הדרום אינם אזרחים סוג ב׳, וצריך להגיב על ירי לבאר שבע בדיוק כפי שהיינו מגיבים על ירי לתל אביב, ולא לחכות לירי על תל אביב. אני לא מקבל את האמירה שלפיה אין דרך לעצור את הטילים. עם ישראל מגלה חוסן מיוחד, מוכן להתגייס לכל משימה, והאמירה צריכה להיות ברורה:
אפס טילים על ערי ישראל. אפס סובלנות לטרור. אפס סובלנות להסתה של הרשות הפלסטינית שעולה לנו בדם".

שר השיכון אורי אריאל מהבית היהודי פנה הערב בעקבות המשך הירי וההסלמה בדרום לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לקיים מחר בישיבת הממשלה דיון חירום בדבר הפעולות בהן נוקטת הממשלה כנגד הטרור: "לא יעלה על הדעת", אמר, "שתושבי הדרום נאלצים לחיות בפחד ובתוככי מרחבים מוגנים כאשר ברחובות עזה החיים נמשכים כרגיל. המשוואה לפיה אנחנו אחראים על ההפסקה והם אחראים על האש לא יכולה עוד להימשך ועל מדינת ישראל להגיב בעוצמה ובתקיפות עד להכרעת החמאס".

סגן השר אופיר אקוניס האשים את הח"כים הערביים בליבוי ההסתה. לדבריו: "קיים קשר ישיר ובל ינתק בין התנהלות חברי הכנסת הערבים, המנצלים היטב את הכלים הדמוקרטיים וחסינותם הפרלמנטארית לפגוע במדינת ישראל, לבין ההסתה וההתפרעויות במגזר הערבי כנגד המדינה". אמר אקוניס.
משטרה רקטות באר שבע חמאס צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד