י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מס הכנסה פשט בפתע על חלפני הכספים החרדיים

אנטוורפן: ארבעת החלפנים החרדיים הגדולים בבורסה הופתעו הבוקר כשפקחי המס פשטו במשרדם • "אקט אנטישמי"

מס הכנסה פשט בפתע על חלפני הכספים החרדיים

עשרות פקחי ראשות מס הכנסה הפדראליים באנטוורפן פשטו ביום רביעי בו זמנית, על ארבעה חלפני כספים חרדים גדולים הפועלים בבורסה באנטוורפן, בחשד להלבנת כספים או עסקים בלתי חוקיים.

ר' חיים חדד בעל הצ'יינג' "אקסצ'יינג'" הנמצא בבורסת היהלומים אומר בראיון בלעדי ל'בחדרי חרדים': "זו הפעם הראשונה שפקחי המכס עושים אצלנו ביקורת, יש לנו פיקוח כל הזמן של יתר הגופים המפקחים על חלפני הכספים. הם פשטו בו זמנית על כמה משרדי צ'יינג' גדולים של הציבור החרדי, הם הגיעו אלנו, והגיעו לציינג' של ר' אליעזר ליפשיץ שנמצא ברחוב סמוך לבורסת היהלומים, ולצ'יינג' של בורשטיין חתנו של הרב ליפשיץ שנמצא ברחוב בלגיולי, ולצ'יינג' של ר' דוב פרידברג ומשה אברהם הלוי פריזר.

"הם נכנסו אלי ובקשו לראות את הספרים של הנהלת החשבונות, את הנתונים המחשב העתיקו מה שרצו וכעבור עשר דקות עזבו. אני לא מתרגש מהביקורת הזו יכול להיות שזה אקט אנטישמי כי אנשי מס הכנסה אף פעם לא בקרו אצלנו, אולי משהו אמר להם שהחרדים האלה עושים עסקים שחורים" אומר חדד שכלל לא נשמע מוטרד.

מקור המעוניין להישאר בעילום שם שהיה אצל הצ'יינג' של ר' דב פרידברג, בשעה שאנשי מס הכנסה הגיעו מספר ל"בחדרי חרדים" את אשר אירע אצל החלפן פרידברג: "הכניסה לציינג' של פרידברג היא קצת מוסווית בעוד שאצל ליפשיץ הכניסה היא מהרחוב הראשי כאן נכנסים לדלת של חנות ומשם לחדר אחר. הם נכנסו לצ'יינג' של פרידברג שהוא חסיד באבוב ושאלו כמה שאלות בשפה הפלמית, השאלות נסובו סביב האופן בו פועל הצ'יינג', אחרי זה הם בקשו לראות את המחשב, צלמו כמה דברים ויצאו מבלי לומר דבר".

"אני עובד בבורסה כבר כמה שנים, אנשי מס הכנסה מסתובבים פה כל יום, הם באים לפה כל שלושה חודשים נכנסים לחנויות היהלומים ולכל מקום במטרה לתפוס משהו חריג, אני לא מאמין שהם ימצאו משהו בפשיטה נגד החלפנים החרדיים, כולם כאן עובדים בצורה מאוד ישרה ועל פי הספר. יש כאן בכל חנות צ'יינג' כמה מצלמות שמתעדות הכול".

הוא מוסיף: "פעם זה היה כמו שטיבעל, היום הכול כתוב ומתועד אף אחד לא עושה מונקי ביזנס".
ליפשיץ אנטוורפן פשיטת מס הכנסה ר' חיים חדאד פרידברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד