ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

דרמה בעטרת שלמה: הרב אתרוג פותח רשת כוללים

בלעדי: האיש הבכיר ביותר ברשת של הרב סורוצקין, פורש לטובת רשת כוללים חדשה • ואיפה יפתח הכולל הראשון? • כל הפרטים

הרב יחזקאל אתרוג . צילום: בחדרי חרדים
הרב יחזקאל אתרוג . צילום: בחדרי חרדים

פרסום ראשון: דרמה במוסדות עטרת שלמה - הרב יחזקאל אתרוג, האיש הבכיר ביותר בהנהלת עטרת שלמה, פרש מהמוסדות ומקים רשת כוללים משלו, כשהסניף הראשון יוקם כבר במודיעין עילית עוד לפני זמן אלול הקרוב.

הרב יחזקאל אתרוג החל לעבוד ברשת עטרת שלמה לפני 12 שנה כאשר הקים את הכולל הגדול של הרשת בסניף מודיעין עילית, בשנים הראשונות הוא רק עמד בראשות הכולל במודיעין עילית, אלא שבמשך השנים כשמוסדות עטרת שלמה גדלו לממדים גדולים ראה הגאון רבי שלום בער סורוצקין צורך לקחת אותו לצידו כאדם בעל כוחות גדולים בכל שינוע המערכת.

ומאז הרב אתרוג נכנס לתפקיד ובמשך שנים היה נוסע לחו"ל לגיוס כספים, ובפרט הצליח מאד להגדיל את מעגל הגבירים במדינות נוספות מלבד ארה"ב, עד שהגיע לתפקיד האיש הבכיר ביותר במערכת עטרת שלמה וכמעט כל דבר על פיו יישק דבר.

במושגים של 'עטרת שלמה' הכניס הרב אתרוג את החלוקות בערבי פסח עבור האברכים, הוא סגר את העסקה הגדולה עם חנויות הלבשה שמידי שנה מספקים כובעים וחליפות לאברכי הכוללים.

בחודשים האחרונים הגיע שמו לגראי"ל שטיינמן שקרא לו ובכדי להגדיל תורה הוא צריך לפתוח רשת כוללים חדשה.

בחודשים אלו בד בבד שהמשיך לסייע למוסדות עטרת שלמה, הכין תשתית להקמת הרשת החדשה, והיום הודיע על פרישה מהמוסדות ופתיחת הרשת החדשה.

כבר בימים הקרובים תיפתח הרשת החדשה עם גרעין ראשוני של אברכים במודיעין עילית, וכבר בזמן אלול תתרחב הרשת לערים נוספות כמו בני ברק ירושלים ובית שמש. לבקשת הגראי"ל שטיינמן הרשת תהיה שונה מהרשתות הגדולות, שבה ישלמו מלגה יותר גבוהה על סך- 2,500 ₪ כבסיס לכל אברך, ואף בחירת האברכים תהיה יותר קפדנית ואיכותית.

וכפי שהתבטא ראש הישיבה הגראי"ל "לכלל ישראל כבר יש את הכוללים, עכשיו צריך לפתוח גם כמה כוללים למיוחדים מאד".

הידיעה על הקמת הכוללים פשטה כאש בשדה קוצים, אברכי עטרת שלמה כואבים את פרישתו של איש המעש הרב יחזקאל אתרוג, ומקווים שיצליחו למצוא תחליף שיכנס לנעליים הגדולות שלו. אך עולם התורה הרוויח עוד רשת של כוללים לאברכים מיוחדים אומרים אברכים במודיעין עילית.
תורה כוללים עטרת שלמה הגרשב סורוצקין יחזקאל אתרוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד