כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

דיווחים: אחד החשודים ברצח הפליל את חבריו

אחד החשודים הפליל את חבריו במעורבות ברציחתו ושריפתו של מוחמד אבו חדיר, השישה הובאו להארכת מעצר בבית משפט בפ"ת • המשטרה ביקשה מעצר ל-15 יום, ביהמ"ש אישר רק 5-8 ימים • החשודים נמצאים תחת איסור מפגש עם עו"ד, בכוונת עורכי דינם להגיש ערר על המעצר • בית המשפט האריך את צו איסור פרסום על פרטי החשודים והחקירה • כל התגובות

דיווחים: אחד החשודים ברצח הפליל את חבריו

בית משפט השלום בפתח תקוה האריך את מעצרם של ששת החשודים במעורבות ברצח הנער מוחמד אבו חדיר בן ה-16.

המשטרה ביקשה בבית המשפט להאריך את מעצרם בחמישה עשר יום, אולם בית המשפט נעתר רק חלקית לבקשה, חמישה חשודים הוארך מעצרם בשמונה ימים וחשוד נוסף בחמישה ימים.

בצעד חריג החשודים נמצאים תחת איסור מפגש עם עו"ד. את החשודים מייצגים עורכי הדין עדי קידר, בנצי קבלר, אהרון רוזה ואורי קינן מטעם ארגון חוננו. בכוונת עורכי הדין להגיש ערר על הארכת המעצר.

אחד מששת החשודים שמעצרם הוארך, הודה במיוחס לו והפליל את חבריו. על פי הפרסום של משה נוסבאום כתב המשטרה של ערוץ 2, לא מדובר בהתארגנות מחתרתית, אלא בצעירים שהחליטו לקחת את החוק לידים.

ארגון חוננו באמצעות עו"ד נפתלי ורצברגר הגיש ערר על מניעת המפגש של העצורים עם עורכי דינם לבימ"ש המחוזי בירושלים.

עדי ראייה למעצרים מסרו כי השוטרים אשר חלקם היו לבושי אזרחי השתמשו באלימות רבה.
אחד העצורים אף נורה וחושמל באמצעות אקדח טייזר ללא שהיה צורך בכך . מדיווח של עדי ראיה למעצר נמסר כי השוטרים ירו מאקדח טייזר 2 חיצי לעבר החשוד למרות שלא היה בכך צורך, החיצים פגעו בצווארו של החשוד .

בארגון חוננו מזכירים, כי מדובר בחשודים יהודים אשר היו בחקירות שב"כ תחת איסור מפגש עם עו"ד סיפרו לאחר שיחרורם כי שהו תחת חקירה אינטנסיבית וקשה, בחלק מהמקרים אף נחקרו החשודים בשבת ובמשך שעות ארוכות תחת מניעת שינה ותוך הפרת זכויות בסיסיות של קבלת מזון, שתיה ואפשרות לעשיית צרכים בכבוד.

במקביל האריך ביהמ"ש השלום בפתח תקוה עד להודעה חדשה את צו איסור הפרסום על פרטי החשודים ופרטי החקירה בעניין רצח הנער.

מעורכי הדין אהרון רוזה ואורי קינן המייצגים חלק מהחשודים מטעם ארגון חוננו נמסר: "אנו שבים ומוחים על ההחלטות הגורפות לאסור מפגש עם עו״ד עוד בטרם נשמעה גרסת החשוד, זו דרך פעולה שנלקחה וראויה למשטרים אפלים, וזו החלטה המעקרת הלכה למעשה את הזכות להליך הוגן וייצוג ראוי".

בנוגע לאיסור המפגש עם עו"ד הוסיף עו"ד בנצי קבלר אשר מייצג שניים מהחשודים מטעם ארגון חוננו כי "החלטה שכזו שומטת את כל הבסיס עליו מושתתת כל מדינת חוק"
רצח הנער אבו חדיר פרטי החקירה צו איסור פרסום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד