כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

המקומון החילוני מסית: "עכשיו הם גם רוצחים"

סערה בדף הפייסבוק 'שופינג מקומי' השייך למקומון בבית שמש, בו הופיע סטטוס רווי הסתה נגד הציבור החרדי

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

דף הפייסבוק "שופינג מקומי" של מקומון מוביל באזור בית שמש, פרסם אמש (א) כי "חבר מועצה ממפלגה חרדית בעיריית בית שמש נחקר בחשד לסיוע לנערים שחשודים ברצח הנער משועפט".

הפוסט זכה לתגובות ושיתופים רבים, בהם הופיעו כמובן גם תגובות אנטי חרדיות. "שכל המדינה תדע את המלחמה של בית שמש להפרדה מהחרדים הקיצוניים שהשתלטו עלינו.. אולי עכשיו יבינו מה אנחנו עוברים פה בגללם... הם הורסים לנו את החיים... ועכשיו גם רוצחים", כתבה ימית סבג [תוקנו טעויות כתיב].

תמר סבג לא חסכה אף היא במילים וכתבה "שיבינו כל מדינת ישראל מה הולך בבית שמש ועל מה נלחמו כל התושבים השפויים. חבר מועצה חשוד בסיוע לרצח. לאן הם רוצים להגיע עוד, לאן. אלו מנהלים לנו את העיר".

מבדיקה שערכנו עם דובר עיריית בית שמש, מתי רוזנצוויג, הוא מסר ל'בחדרי חרדים' כי "בניגוד גמור לשמועות חסרות האחריות, ולאחר בדיקה אישית עם חברי המועצה ועם משטרת ישראל, לא נעצר ולא נחקר אף חבר מועצה בעיריית בית שמש בחשד למעורבות ברצח הנער הערבי".

אולם החרדים שראו את הסטטוס המדובר לא נותרו חייבים: שעי'ה דייטש, הגיב: "כל ההודעה השקרית עלתה רק בשביל התגובה של ימית סבג. זאת הייתה הכוונה".

ירוחם אסטרייכר תקף את מפעילי הדף, וכתב: "שוב שנאת החרדים והאובייקטיביות שלכם לצד אחד סינוורה אותכם, ושוב אתם מפרסמים ידיעה שקרית נבזית שאינה נכונה ומוכיחים כמה המקצועיות והאמינות שלכם שווים".

בחודשים האחרונים הגיש ראש עיריית בית שמש הרב משה אבוטבול תלונה למשטרת ירושלים, על ההסתה ברשתות החברתיות מאז הבחירות לעירייה. זאת, עוד לפני שמשטרת ישראל ומשרד המשפטים החליטו בשבוע שעבר לאכוף את החוק ולחקור את המסיתים נגד יהודים וערבים כאחד.

רוזנצוויג מציין עוד, כי בכוונת ראש העיר להגיש תביעות אישיות נגד מסיתים בפייסבוק.

בית שמש פייסבוק הסתה חבר מועצה מקומון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד