כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

"מי שידיו מגואלות בדם נקיים - דינו רודף"

נשיא מועצת החכמים של ש"ס הגר"ש כהן בהתבטאות חריפה על רוצחי הנער הערבי אבו חדיר • "ליבי שותת דם על השמועה הרעה שיד ישראל הרגה נפש נער ערבי על לא עוול בכפו" • "תצלנה אוזניים לשמוע על המעשה המחריד שעשוי להביא לשפיכות דמים נוראית" • "אי אפשר לתאר עונשם מן השמים" • נתניהו שוחח הבוקר עם אביו של הנער • הציטוט המלא

הגר"ש כהן, פלאש90
הגר"ש כהן, פלאש90

ככל שמתקדם חקירת החשודים ברצח הנער הערבי ומסתמן כי מדובר ברצח על רקע לאומני, רבים מהעם היהודי רבנים ואישי ציבור מגנים ומוקיעים את המעשה.

נשיא מועצת החכמים של ש"ס הגר"ש כהן, התבטא בחריפות על כך. בדברים שאמר הגר"ש למקורביו בדרכו לעצרת לזכר שלושת הנערים שנרצחו בדם קר גינה את המעשה: "ליבי שותת דם על השמועה הרעה שיד ישראל הרגה נפש נער ערבי על לא עוול בכפו. עם ישראל התייחד לאורך הדורות בכך שקולו קול יעקב ואין ידו יד עשיו. תצלנה אוזניים משמוע על המעשה המחריד המעורר זעם האומות ועשוי להביא לשפיכות דמים נוראית".

"מי שידיו מגואלות בדם נקיים יש עליו דין רודף ואי אפשר לתאר את עונשו מן השמיים", אמר.
בתוך כך הוסיף כי זהו אינו זמן של מלחמה ולהפך הוא זמן להרבות שלום בעם. "ערב שלושת השבועות עלינו להרבות באהבת חינם מבית ומחוץ ובזכות זה ניוושע ישועת עולמים". אמר הגר"ש.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הבוקר עם חוסין אבו חדיר, אביו של מוחמד אבו חדיר שנרצח בשבוע שעבר.

ראש הממשלה נתניהו אמר: ״אני מבקש להביע את הזעזוע שלי ושל אזרחי ישראל מהרצח המתועב של הבן שלך. פעלנו מיד לאתר את הרוצחים, הם יגיעו למשפט וימוצה איתם הדין. אנו שוללים כל התנהגות אכזרית, ורצח הבן שלך הוא מתועב ואינו יכול להיות מקובל על שום בן אנוש״.
שס מועצת החכמים שלום כהן דין רודף רצח הנער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד