ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

אור ירוק מתריעה: מפגעי דרך התגלו בתל אביב, רמת גן וחולון

עמותת אור ירוק: "על המדינה והרשויות המקומיות לוודא כי במיוחד במקומות המועדים לפורענות התשתיות יהיו תקינות ובטיחותיות עבור התושבים, בכדי שלא לסכן את חייהם"

אור ירוק מתריעה: מפגעי דרך התגלו בתל אביב, רמת גן וחולון


לאחרונה יצאו מתנדבי עמותת אור ירוק מהיחידה הייעודית לשחזור וחקירת תאונות לערים ברחבי הארץ בכדי לבדוק האם ישנם מפגעי בטיחות המסכנים את התושבים. המתנדבים הקדישו מאמצים מיוחדים למקומות בהם ישנו סיכון מיוחד לתושבים, נקודות אותן מתארת אור ירוק כ"נקודות תורפה".

אחד המפגעים אותו מצאו המתנדבים נמצא באחד המקומות ההומים בישראל – בית החולים איכילוב. על פי הבדיקה שערכו המתנדבים, בסמוך לכניסה הראשית של המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב, ישנן אדניות בטון ענקיות המלאות באדמה ובצמחים, שנועדו ככל הנראה למניעת חניה ומעבר כלי רכב.

האדניות עשויות בטון, וכל רכב אשר פוגע בהן עלול להטיח אותן לנתיב הנגדי ולגרום לנפגעים רבים. יתא על כן מציינים המתנדבים, כי מאחר ובין האדניות מחברת שרשרת ברזל שאף קרועה בחלק מהחיבורים שלה, הולכי רגל יכולים להתפרץ אל הכביש מבין האדניות ולהסתכן בפגיעת מכונית.

מפגע נוסף אותו מצאו המתנדבים נמצא ברחוב החילזון 6 ברמת גן. מבדיקת המתנדבים עולה, כי הרחוב הדו סטרי הופך בפתאומיות לרחוב חד סטרי ללא כל אפשרות לכלי הרכב לחזור על עקבותיהם וללא יכולת להסתובב בבטחה. בנוסף, כלי רכב עלולים שלא להבחין בתמרור ולהמשיך בנסיעה כנגד כיוון התנועה.

עוד מפגע עליו דיווחו המתנדבים של אור ירוק, נמצא ברחוב המרכבה מכיוון כביש 4 ממחלף חולון מזרח. על פי ממצאי הבדיקה, אזור התעשייה של חולון עובר הסדרה רחבת היקף מכיוון תחנת הדלק סיירים. למרות שכאשר ישנם הסדרי תנועה חדשים ישנה חשיבות יתר להכוונה ושילוט, לא הותקנו במקום הכוונה ושילוט "לאזור התעשייה" והענין גורם סיכון מיותר למשתמשי הדרך. המתנדבים ציינו, כי מיקום זה מכיל נפח משמעותי של כלי רכב הן של עובדים במקום, הן של לקוחות והן של מובילים חומרי גלם.

עמותת אור ירוק: "אחד הדברים החשובים בכביש, היא תשתית מתאימה שתגן על משתמשי הדרך בין בכדי למנוע תאונה ובין להקל את רמת הפגיעה במקרה של תאונת דרכים. על המדינה והרשויות המקומיות לוודא כי במיוחד במקומות המועדים לפורענות התשתיות יהיו תקינות ובטיחותיות עבור התושבים, בכדי שלא לסכן את חייהם"
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד