ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

על רקע התגובה לחמאס: ליברמן ייפרד מנתניהו

שר החוץ כינס מסע"ת בשעה 12:30 בה הוא צפוי להודיע על סוף דרכה של ברית הליכוד ביתנו • לאחרונה התגבר הקרע בין השניים

ליברמן ונתניהו בימים טובים יותר, פלאש90
ליברמן ונתניהו בימים טובים יותר, פלאש90 צילום: פלאש 90

דרמה במערכת הפוליטית : שר החוץ אביגדור ליברמן הודיע על כינוס מסיבת עיתונאים היום בצהריים בה הוא צפוי להודיע על פירוק הסיעה המשותפת של עם הליכוד. בכך תגיע לסוף דרכה הסיעה המשותפת הליכוד ביתנו שהתאחדה בבחירות האחרונות.

הרקע להחלטה על ההודעה בעיתוי הנוכחי לאחר שבמהל השנה האחרונה נרשמו מגעים וניסיונות רבים להביא לאיחוד מלא בין שני הסיעות או להודיע על פרידה, היא המתח שנרשם בין ראש הממשלה לשר החוץ והגיע לשיאו אתמול בדברים שדלפו מתוך ישיבת הממשלה הסגורה.

ליברמן, ששהה בשבוע שעבר בנסיעה בחו"ל ובשל כך לא השתתף בחלק מישיבות הקבינט שנערכו מאז מציאת גופותיהם של הנערים, תמך בגישתו של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט שצידד ביציאה למהלך צבאי כנגד תנועת החמאס כתגובה להמשך הירי והודעה על המשך בניה בשטחים ובוש עציון. ולעומת זאת גישתו של ראש הממשלה ושר הביטחון יעלון שמתנגדים לצעדי תגובה חריפים.

כאמור, בעקבות חילוקי הדעות נרשמו אתמול חילופי דברים קשים בישיבת הממשלה בה האשים נתניהו את ליברמן בכך שלא השתתף בישיבות הקבינט בשבוע שעבר. "אם תגיע לדיוני הקבינט, אולי תבין". אמר נתניהו לליברמן. ליברמן ענה כי נעדר מישיבות הקבינט בעקבות סידרת מפגשים מדיניים שקיים בחו"ל ושב שלא כמתוכנן.

מלבד זאת נרשם עימות נוסף בין השניים באשר לאופי ההתבטאויות בימים האחרונים כאשר נתניהו גיבה את השר פרץ שביקש מהשרים שלא להתבטא "כמו טוקבקיסטים". ליברמן לא נשאר חייב והאשים את נתניהו דווקא בהתבטאויות לא זהירות.

"אתה האחרון שיכול לדבר. מי שניצל את המצב, כינס מסיבת עיתונאים לפני הלוויות ומסר הצהרות שוב ושוב היית אתה, ראש הממשלה. עמדת והפרחת סיסמאות ללא גיבוי." אמר ליברמן.
נתניהו מסיבת עיתונאים ליברמן קמפיין הליכוד ביתנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד