כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ליברמן נפרד ותוקף: "לא מבין ההצעות להבליג"

שר החוץ הודיע על הפרדת ישראל ביתנו מהאיחוד עם הליכוד: "אין לי רצון לזעזע את הקואליציה, ואין כאן כל עיתוי פוליטי"

ליברמן מודיע על הפירוד. צילום: פלאש 90
ליברמן מודיע על הפירוד. צילום: פלאש 90

במסיבת עיתונאים שקיים שר החוץ אביגדור ליברמן בשעות הצהריים (ב) הוא התייחס לנסיבות שהובילו להודעתו על הפרדת 'ישראל ביתנו' מהאיחוד עם הליכוד, וטען כי מטרתו איננה לזעזע את הקואליציה, אך חילוקי הדעות בינו לבין נתניהו גרמו לו להחליט על כך.

"לנתניהו זכות לתפיסה אישית וזו זכותו, וגם לי יש זכות כזו. לפעמים צריך לקבל החלטות בלי קשר למה שיאמרו הפרשנים", אמר ליברמן.

"החיבור עם הליכוד לא עבד לפני הבחירות ולא עובד אחרי הבחירות. אנו נשארים בקואליציה ואין לנו סיבה לפרק אותה, חידוש מפלגת ישראל ביתנו זה צעד משמעותי.בקואליציה הנוכחית, הפערים הם משהו שלא היה בעבר. אין כאן כל עיתוי פוליטי ואין לי רצון לזעזע את הקואליציה, במהלך הצבעות האי אמון הממשלה לא הציגה שום תוכנית מדינית, ולכן זו המציאות המצערת", הוסיף ליברמן.

ליברמן התייחס גם לתגובת ישראל מול הירי הנמשך מרצועת עזה ולהשלכות ממבצע עמוד ענן. "בעמוד ענן היו לישראל הישגים משמעותיים מחיסול רמטכ"ל החמאס ג'עברי ועד חיסול 95% מהיכולת של החמאס. מבצע עמוד ענן הסתיים טרם זמנו בגלל הבחירות שהלכו וקרבו, ובנסיבות העניין זו הייתה החלטה נכונה. ראש חטיבת המחקר בצה"ל אמר שהיום מדובר במאות רקטות לטווח 80 ק"מ המגיעות עד נתניה בייצור עצמי ובמנהרות התקפיות, המציאות הזאת בלתי נסבלת וכל ההצעות להמתין ולהבליג לא ברורות".

יו"ר ישראל ביתנו התייחס גם להסתה הנמשכת, וחדד את ההבדלים בין היחס הישראלי להסתה לבין היחס מהצד הפלסטיני. "יש הבדל משמעותי בין ההנהגה היהודית לזו הערבית. בישראל יש גינוי לכל אלימות וקריאה לשמירה על החוק ולא ניתן לומר את זה בהנהגה הערבית. כך גם לגבי זועבי שלוקחת חלק פעיל בפעילות מעודדת טרור. כל אזרח הוא שווה זכויות וחובות ואין מניעה שערבי יהיה בצה"ל אך אי אפשר להחזיק את המקל בשני קצוות. זה בלתי סביר ובלתי מקובל, ובכדי להפסיק את ההסתה חייבים לפעול בנחישות ללא היסוס".

מסיבת העיתונאים של ליברמן בכנסת. צילום: פלאש 90














ליכוד חמאס ליברמן פרידה מפץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד