כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

"פוליטיזציה פסולה בהליך בחירת הרבנים"

סיעת יהדות התורה עתרה לבג"ץ נגד סמכותו של שר הדתות בבחירת נציגיו לגוף הבוחר את רבני העיר ירושלים

בנט. צילום: פלאש 90
בנט. צילום: פלאש 90

הבחירות לרבנות ירושלים: סיעת יהדות התורה הגישה היום (ב) בצהריים עתירה לבג"ץ באמצעות עו"ד בר זוהר ובלטר כנגד התקנות החדשות שאושרו לבחירות לרבני הערים. בנוסף, הגישה הסיעה בקשה למתן צו ביניים כנגד שר הדתות נפתלי בנט וסגנו אלי בן דהן, שימנע מהם בשלב זה להפעיל את הסמכות המוקנית להם על פי התקנות החדשות למינוי נציגיהם לגוף הבוחר.

בפתח נימוקי העתירה מצויין, כי סיעת יהדות התורה איננה נוהגת לפנות בעתירות לבג"ץ אך דווקא במקרים נדירים בהם מתרחשת "פגיעה קשה ומהותית בעקרונות היסוד של המשטר", היא רואה צורך לפנות לבג"ץ בכדי למנוע את הפגיעה החמורה.

יצויין כי משמעותה של העתירה ובקשת צו הביניים בשלב זה, כי באם יינתן הצו - לא יוכל הליך הבחירות לרבנות ירושלים להימשך, בשל העובדה שנציגי המשרד הממונים על ידי השר לא יוכלו להתמנות, ובכך יתעכב שוב הליך הבחירות התקוע מזה שנים, ואשר בנט וברקת ניסו יחד בשנה האחרונה לקדמו בכל דרך אפשרית.

הנימוקים המרכזיים עליהם מסתמכת העתירה, היא העובדה שבתקנות החדשות נקבע כי בכוחו של שר הדתות יהיה לקבוע את זהותם של רבע מחברי הגוף הבוחר. לאור ציטוטים רבים המובאים בעתירה שבהם שר הדתות וסגנו מצהירים כי יפעלו לבחירת רבנים מהזרם הד"לי, ואף מציינים במפורש את שמו של המועמד המועדף עליהם - הרב אריה שטרן, שנבחר להיות מועמד הציונות הדתית בעיר בהסכמה לאחר בחירות פנימיות שנערכו. "דברים אלו עומדים בניגוד לקביעתו של הבג"ץ עצמו, שהליך הבחירות צריך להיות הליך דמוקרטי וייצוגי - חף משיקולים פוליטיים ופרסונאליים".

בנוסף, מציינים העותרים שורת התבטאויות של ראש עיריית ירושלים בנוגע לבחירות לרבנות העיר, בהן הוא הצהיר כי יפעל למען מועמדותו של הרב שטרן - מועמדה של הציונות הדתית. לאור שורת הציטוטים המוזכרים הן משר הדתות וסגנו והן מראש העיר, קובעת העתירה: "ברי כי האפשרות כי השר עצמו אמור למנות את חברי האסיפה הבוחרת, הינה אפשרות פסולה והזויה שתביא לפוליטיזציה פסולה בהליך הבחירה ונגועה בניגוד עניינים חמור".
ירושלים בחירות רבנות יהדות התורה עתירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד