כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ריבלין ביקר בישיבת הסיעה של יהדות התורה

הנשיא הנבחר הגיע להודות לחברי הסיעה על תמיכתם, והבהיר: עמדתי בנושא הרפורמים לא השתנתה

ריבלין ביקר בישיבת הסיעה של יהדות התורה

למעלה מחודש אחרי שנבחר לתפקיד הנשיא, בדרמה שבמהלכה החליטו חברי הכנסת החרדים לתמוך בו לקראת הסיבוב השני מול מועמד התנועה מאיר שטרית, הגיע היום (ב) הנשיא הנבחר ח"כ רובי ריבלין לישיבת הסיעה של יהדות התורה, בכדי להודות לחברי הסיעה על תמיכתם בו.

חברי הסיעה העלו בפני ריבלין את נושא ההסתה וביקשו כי יפעל בתפקידו החדש כנשיא המדינה כנגדה במטרה להנמיך את להבות השנאה. ריבלין הפתיע כאשר העלה את החלטת גדעון סער בנושא שמירת השבת בתל אביב והביע את תמיכתו בהחלטה שלטעמו היא ראויה.

כזכור, קודם הבחירות לנשיאות נשמעה ביקורת על ריבלין על כך שארגונים רפורמיים רבי כח מפעילים לובי בכנסת כנגד בחירתו, בשל עמדותיו המסורתיות שנגדו בתוקף את עמדת הארגונים הרפורמיים. ריבלין שב והבהיר היום לחברי יהדות התורה כי עמדתו לא השתנתה על אף העובדה שכנשיא יהיה מחוייב מתוקף תפקידו להתייחס לרפורמים.

לאחר סיום הישיבה הביעו הח"כים את פליאתם על אזכור הנושא הרפורמי, בחשש שמדובר ב'הכנה' כלשהיא לקראת הבאות, כאשר ריבלין יהיה מחויב להכרה בזרמים הללו.

בתוך כך, פרסמה סיעת יהדות התורה בתום הישיבה השבועית הודעת גינוי על רצח הנער הערבי משועפאת, וקובעת כי מדובר במעשה מזעזע המבזה את העם היהודי.

"אין זו דרך היהדות. בתורה נאמר 'לא תרצח'. כל רצח הוא דבר איום ונורא, בזוי ומזיק, ואסור שיתרחש. מי שרוצח מבצע פשע בכך שקיפד חיי אדם, ואם מדובר ביהודים – הרי שהם עברו על חוקי התורה וגם גורמים נזק נוראי ליהודים באשר הם.

"רצח ואכזריות אין מקומם ביהדות, ומבצעיו אינם יכולים להסתתר מאחורי טיעון של נקמה או 'עשיית דין' בחוטפי ילדים. אסור שיעשה אדם דין לעצמו, וודאי שלא לעשות דין במי שאינו נמנה עליהם, אלא כל חטאו הוא בכך שהינו אותו בן לאום כמותם. ולכן, הרצח הזה, מגונה ומוקע על ידי כל רבדי וגווני הציבור היהודי – וחשוב שהגינוי הזה יירשם ויובלט".
ישיבה ערבי יהדות התורה סיעה לאום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד