כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בית שמש נערכת: "נקמה בלתי אנושית"

ראש העיר כינס ישיבת היערכות לדיון בהשלכות רצח הנער הערבי, בו חשודים גם כמה מתושבי העיר

בית שמש נערכת: "נקמה בלתי אנושית"

בעקבות מעצר שני הנערים תושבי בית שמש בחשד למעורבות ברצח הנער הפלסטיני, כינס ראש עיריית בית שמש הרב משה אבוטבול דיון חרום בלשכתו בהשתתפות מפקד משטרת בית שמש סנ"צ שלומי טולידנו וסגנו רפ"ק שלומי בכר, מנכ"ל העירייה מתי חותה, ממונה החינוך הרב ישעיהו ארנרייך, קב"ט העירייה שלי גיל ומנהלת אגף רווחה איריס צור, לדיון בהשלכות האירוע על בית שמש וההיערכות לקראת הסרת צו איסור הפרסום ומה שיבוא בעקבותיו.

עם פתיחת הדיון אמר ראש העיר: "עם כל הכאב העצום על חטיפת ורצח שלושת הנערים הי"ד, יש לגנות בחומרה רבה את רצח הנער הפלסטיני, נקמה זו הינה בלתי אנושית, בלתי מוסרית, לא יהודית ומזעזעת כל אדם באשר הוא, לא זוהי התשובה והמענה לרצח הנערים הי"ד".

ראש העיר ציין עוד כי הוא מכיר את משפחת הנערים החשודים וכי מדובר במשפחה איכותית, נעימי הליכות ועדינים שאינם מסוגלים להרע והוא מקווה כי החשד החמור יתבדה.

בדיון עלתה גם תופעת השמועות הבלתי מבוססות שהחלה להתפשט לאחרונה ברשתות החברתיות פייסבוק וווטסאפ, שלא פעם גורמת לנזקים חמורים. ראש העיר גינה את הפרסום השקרי חסר האחריות בדף הפייסבוק של שופינג מקומי על חבר מועצה חרדי שכביכול נעצר בחשד למעורבות ברצח וההסתה שבאה בעקבותיו, דבר שכמובן לא היה ולא נברא, והזכיר כי פרסום מסית זה מצטרף לשורת פרסומים מסיתים נוספים שכנגדם הוגשה לאחרונה תלונה במשטרה, בחשד להסתה, גזענות ופשעי שנאה.

מפקד המשטרה סנ"צ שלומי טולידנו סקר את השתלשלות האירועים הביטחוניים מאז אותה שיחת טלפון למוקד איו"ש, והודיע כי בימים הקרובים המשטרה תערוך מבצעי לכידת שב"חים (שוהים בלתי חוקיים) ותפעל לצמצום המגע והחיכוך בין העובדים הפלסטיניים. טולידנו ביקש מהתושבים לגלות ערנות ומשנה זהירות כפי הנחיות בתקופה מתוחה זו בכל הארץ.

עוד ציין מפקד המשטרה, כי בימים האחרונים היו מספר מקרים של מעשי קונדס על ידי נערים שהתקשרו למוקד 100 והודיעו על חטיפה כביכול. אירועים אלו גורמים להקפצת כוחות משטרה ופוגעים חמורות בביטחון התושבים. מפקד המשטרה סיפר כי נער אחד כבר נעצר ואדם נוסף עוכב לחקירה, ויוגשו כתבי אישום נגד המטרידים.

בנוסף, סוכם בישיבה על זירוז פתיחת קורסים משטרתיים למתנדבים למשמר השכונה ברמת בית שמש ג' וברמת בית שמש א' בשיתוף עם נציגי התושבים.
בית שמש רצח ערבי ווטסאפ חטוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד