ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

היתום החרדי ניצח: חוק סגל אושר בכנסת

על פי החוק שיזם בן הישיבה יוסף סגל, יתומים יהיו זכאים לקצבת שאירים עד גיל 20, גם אם הם בני ישיבות

יוסף סגל. צילום: פלאש90
יוסף סגל. צילום: פלאש90

מליאת הכנסת אישרה היום (שני), בקריאה שניה ושלישית את "חוק סגל".

על פי החוק שאושר, גם לומדי תורה וסטודנטים שטרם מלאו להם 20, יהיו זכאים לקצבת שאירים מהביטוח הלאומי, בכך תובא לקיצה האפליה ממנה סבלו בני ישיבות יתומים, שלא קבלו את קצבת היתומים כיתר היתומים.

החוק קודם במשך מספר שנים על ידי מי שכונה "הלוביסט החרדי", יוסף סגל, יתום בן ישיבה שהחליט לעשות סוף לאפליה הזועקת כנגד בני הישיבות.

ח"כ מקלב בירך את סגל במליאת הכנסת בעת אישור החוק ואמר: "אני עוד זוכר שהגיעו בקשות לקצין הכנסת למנוע ממנו להיכנס למשכן הכנסת בגלל שהטריד חכי"ם, ודרשנו בתוקף לא לתת לזה יד, זה השתלם".

כאמור, מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק הביטוח הלאומי על פיה מוצע להרחיב את הגדרת ילד לעניין קצבת שאירים לפי חוק הביטוח הלאומי כך שתכלול גם מי שלא מלאו לו 20 שנים והוא לומד במוסדות להשכלה גבוהה או במוסדות על-תיכוניים כמפורט בהצעת החוק.

לפי הצעת החוק גם לומדי תורה, סטודנטים ולומדי מקצוע יהיו זכאים לקצבת שאירים מהמוסד לביטוח לאומי עד גיל 20, במקום עד גיל 18 כיום. בכך יתווספו למשרתי הצבא והשירות הלאומי, אלה העומדים בפני סיום לימודים על יסודיים או לומדים בעתודה אקדמית, הזכאים כבר לקצבה עד גיל 20. עלות הצעת החוק נאמדת בכ-15 מיליון שקלים בשנה והיא זוכה לתמיכת הממשלה.

יו"ר ועדת העבודה הרווחה ח"כ חיים כץ: "הנער יוסף סגל נלחם בצורה בלתי מתפשרת במשך שנים רבות עד שההצעה הזו הבשילה. אני מצדיע לו על המלחמה המסירות והאכפתיות. הרבה יתומים שלומדים בישיבות יהיו בזכותו שווים כמו כל אחד אחר.

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה): התודה מגיע ליוסף סגל וגם לאימו שליוותה אותו בקשיים לא מעטים כדי להביא את החוק הזה לסיום.

ח"כ דב חנין (חד"ש): אני רוצה להביע הערכה מיוחדת ליוסף סגל, שנותן דוגמה לאזרחים איך מפעילים את הרעיון הזה שבסופו של דבר בדמוקרטיה, כל המערכת צריכה לעבוד לטובתם של האזרחים.

ח"כ ניסים זאב (ש"ס): יש קונצנזוס בקרב חברי הכנסת לגבי הצעת החוק הזו. כל חלקי הבית מכל הסיעות כולם כאן שותפים.
ילד יתומים ביטוח לאומי מקצוע חבר כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד